اخبار ساحوی

بازرگانان ایرانی آماده اند که در افغانستان سرمایه گذاری کنند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

 رییس اتاق تجارت ایران باابراز این مطلب میگوید که افغانستان بستر مناسب برای سرمایه گذاری  است و بازرگانان ایرانی تصمیم دارند که در بخش های انرژی ، تجهیزات پزشکی و رشد صنعتی سرمایه گذاری  کنند.

 ازسوی دیگررییس جمهور افغانستان میگوید که اگر ایران بندر چابهار را بروی افغانستان باز کرد افغانستان آماده است که راه ترانزیتی را تاچین بروی ایران باز کند.

 

رئیس جمهور اشرف غنی که در رأس یک هیأت عالی رتبه به جمهوری اسلامی ایران سفر کرده بود   از بخش خصوصی ایران خواست تا در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند.
آقای غنی در دیدار با اتاق تجارت و صنایع ایران با اشاره به سطح بالای بیکاری در کشور گفت که افغانستان به همکاری سرمایه گذاران ایرانی نیاز دارد.

اشرف غنی  رییس جمهور افغانستان میگوید” پیشرفت کشورهای منطقه وابسته به یک افغانستان آباد است . اگر بندر چابهار بروی افغانستان باز گردید ما ایران را از طریق خاک خود به چین وصل خواهیم کرد. “

درهمین حال مسوولان بخش خصوصی ایران زمینه سرمایه گذاری  را در افغانستان مناسب دانسته میگویند که ایران آماده است در این کشور دربخش های انرژی ، تجهیزات پزشکی  و رشد صنعت در افغانستان سرمایه گذاری کنند.

مهندس شافعی رییس اتاق تجارت ایران

میگوید” افغانستان همسایه خوبی اقتصادی ما است و بخش خصوصی ایران علاقه مند اند که در بخش های مختلف در افغانستان سرمایه گذاری کنند. تا باعث پیشرفت تجارت برهردوکشور شود.”

این در حالی است که ایران یکی از حامیان مهم به افغانستان بوده است و تاکنون این کشور با افغانستان در بخش‌های سرک سازی، انتقال برق، پروژه های زیربنایی و مسایل مربوط به ایستگاه های مرزی همکاری کرده است.

 

گزارش نعمت الله احمدی 

Trending

خروج از نسخه موبایل