رویداد های اخیر

بازگشت ناو هواپیمابر امریکا برای حمایت هنگام خروج نیروها از افغانستان

Published

on

(Last Updated On: ثور ۳, ۱۴۰۰)

بنا بر گزارش یک رسانه امریکایی، مقام‌های ارشد ارتش این کشور خواستار پوشش ۲۴ ساعته یک ناوهواپیمابر برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان هستند.

در گزارش روز گذشته آمده است که پنتاگون درخواست داده که از ناو هواپیمابر برای خروج نظامیان امریکایی از افغانستان استفاده شود.

مقام‌های ارتش امریکا با اعلام این خبر گفته اند که، این درخواست در حال ارسال وزیر دفاع امریکا است و او بزودی درباره این موضوع تصمیم‌ گیری می‌کند.

طبق گزارش، فرماندهان ارتش امریکا با توجه به خروج نظامیان این کشور از افغانستان در تلاش هستند که از یک ناوهواپیمابر به طور خاص برای کمک به حفاظت از نظامیان ناتو در افغانستان استفاده شود.

گفته می‌شود که این درخواست را فرمانده نیروهای امریکایی در منطقه خاورمیانه مطرح کرده است.

درهمین حال بنا بر گزارش نیویورک تایمز، پنتاگون نگران است که خروج (از افغانستان) ممکن است باعث آتش برپا کردن جنگجویان طالبان شود به این امید که نقطه پایانی برای آنچه که این گروه ستیزه‌جو آن را شکست تحقیر (امریکا) قلمداد می‌کند، ایجاد کند.

به نوشته این روزنامه، مقام‌های وزارت دفاع امریکا گفته‌اند که برای هشدار به طالبان به اسکادران‌های جنگنده‌های حاضر در ناوهای هواپیمابر مستقر در منطقه و همچنین تعدادی دیگر از جنگنده‌های امریکایی نیاز است تا آنها پوششی برای خروج امن نظامیان امریکایی از افغانستان ایجاد کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل