جهان

باشنده‌گان نایجیریا: در حملات انتقام جویانه راهزنان دست کم ۲۰۰ تن کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: جدی ۱۹, ۱۴۰۰)

باشنده‌گان ایالت زامفارا در شمال غربی نایجیریا روز شنبه ( ۱۸جدی) گفتند که تخمین زده می‌شود ۲۰۰ تن یا بیشتر در روستاهای ایالت زامفارا در جریان حملات انتقام جویانه مرگبار راهزنان مسلح در پی حملات هوایی ارتش به مخفیگاه‌های آنها در این هفته کشته شده اند.

آنها به رویترز گفتند که باشنده‌گان گذشته پس از تسخیر جوامع توسط اردو برای سازماندهی دفن دسته جمعی به روستاها دسترسی پیدا کردند. دولت ایالتی گفته است که در جریان این حملات ۵۸ نفر کشته شده اند.

عمرو ماکری، باشنده که همسر و سه فرزند خود را در جریان این حمله از دست داد، گفت که حدود ۱۵۴ تن از جمله چندین ناظر که کشته شدند، دفن شده اند. باشنده‌گان می‌گویند تعداد کل کشته‌ها حداقل ۲۰۰ تن بوده است.

رویترز روز جمعه گزارش داد که دست کم ۳۰ نفر در منطقه دولتی محلی آنکا در زامفارا کشته شدند، زمانی که بیش از ۳۰۰ راهزن مسلح موترسایکل سوار به هشت روستا حمله کردند و روز سه شنبه به طور پراکنده تیراندازی کردند.

اردو اعلام کرد که در ساعات اولیه روز دوشنبه حملات هوایی به اهدافی در جنگل گوسامی و روستای تسامر غربی در ایالت زامفارا انجام داده است که بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی بیش از ۱۰۰ راهزن از جمله دو تن از رهبران آنها را کشته اند.

یکی از باشنده‌گان که نخواست نامش فاش شود به رویترز گفت که حملات به روستاها ممکن است با حملات نظامی مرتبط باشد.

محمدو بوهاری، رئیس جمهور، روز شنبه در بیانیه‌ای گفت که ارتش تجهیزات بیشتری برای جستجو و از بین بردن باندهای جنایتکار که مردم را در معرض حکومت وحشت قرار می‌دهند، از جمله از طریق اعمال غیرقانونی مالیات بر جوامع تحت محاصره، به دست آورده است.

بوهاری گفت:”حمله اخیر به مردم بیگناه توسط راهزنان اقدامی استیصال آمیز توسط قاتلان دسته جمعی است که اکنون تحت فشار بی امان نیروهای نظامی ما قرار دارند.”

بوهاری افزود که دولت در عملیات نظامی خود برای خلاصی از شر راهزنان تسلیم نخواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل