Connect with us

رویداد های اخیر

بانک جهانی: امارت اسلامی می‌تواند افغانستان را از سقوط اقتصادی نجات دهد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۲۵, ۱۴۰۱)

بانک جهانی در یک اعلامیه گفته که با توجه به شرایط و امکانات موجود، اگر حکومت جدید افغانستان بخواهد می تواند کشور را از سقوط اقتصادی نجات دهد.

بانک جهانی در تازه ترین گزارش خود در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان گفته که امنیت در افغانستان بهبود یافته ، دسترسی به منابع طبیعی تسهیل شده است، تاجران و موسسات خیریه فرصت‌های کاری ایجاد کرده اند، بنابر این امکانات زیادی وجود دارد که افغانستان از سقوط اقتصادی نجات یابد که برای این کار اقدامات دولت جدید مهم است.

در بخش دیگر از این گزارش آمده است، همکاری در پروژه‌های اقتصادی با افغانستان مشروط به تعهد دولت جدید افغانستان با جامعه جهانی خواهد بود.

بلال کریمی، معاون سخنگوی امارت اسلامی ، در این باره گفت:” ما از خواهان همکاری جهانیان در هر عرصه استیم، ما هر گونه همکاری میخواهیم بشردوستانه باشد یا اقتصادی اما همکاری مشروط نمی خواهیم.”

اعضای سکتور خصوصی کشور می‌گویند که اقتصاد افغانستان در حال گذر از مرحله بحران است و نیاز است امارت اسلامی در این شرایط حساس برای رشد نظام اقتصادی کشور با جهان تعامل مثبت داشته باشد.

خانجان الکوزی، عضو اتاق تجارت و سرمایه گذاری، در این باره گفت:” اقتصاد افغانستان نسبت به گذشته در حال خوب شدن است، مگر برای گسترش سرمایه گذاری باید با جامعه جهانی روابط خود را گسترش بدهیم.”

شیر باز کمین زاده، رییس اتاق صنایع و معادن، در این مورد گفت:” ما این گزارش بانک جهانی را قبول میکنیم، توقع ما این است که آنها در برابر اقتصاد افغانستان مشکلات نسازد.”

به گفته بانک جهانی، اگر دولت کنونی افغانستان به خواسته‌های بین المللی تمکین کند و بتواند منابع اقتصادی کشور را به گونه شفاف مدیریت و به جهان نیز از این رهگذر اطمینان دهد، فرصت زیادی برای پیشگیری از فروپاشی اقتصادی در افغانستان پیدا می شود.

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشست شش جانبه در ازبیکستان اشتراک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

حمیدالله اخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی جهت ملحق شدن به دهلیزی شش جانبه، روزگذشته (سه‌شنبه، ۴ثور) در رأس یک هیئت به ازبیکستان سفر کرد و در نشست شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و ازبیکستان اشتراک کرد.

هیئت افغانستان با هیئات کشورهای دیگر در این نشست، در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان بحث نمود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که در حاشیه این نشست سرپرست این وزارت با معینان وزارت ترانسپورت روسیه و بلاروس نیز دیدار نموده است.

همچنان سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با معینان وزارت ترانسپورت کشورهای روسیه و بلاروس در باره گسترش انتقالات ترانزیتی میان افغانستان و روسیه، افغانستان و بلاروس و فراهم شدن تسهیلات ترانسپورتی گفتگو کرده است.

این وزارت افزوده است که سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با وزیر ترانسپورت و نماینده خاص رئیس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان نیز دیدار دوجانبه داشته و در باره گسترش انتقالات ترانسپورت جاده‌ای میان دو کشور گفتگو نموده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار هیأت عالی رتبه مالیزیایی با مقام‌های امارت اسلامی

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

هیأت اعزامی از کشور مالیزیا به‌سرپرستی داکتر شاه‌زلینا، نماینده صدراعظم این کشور در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه گفت، مالیزیا خواهان گسترش روابط خود با امارت اسلامی است.

نماینده صدراعظم مالیزیا در این دیدار گفته است که، کشورش همچنان خواهان ایجاد برنامه‌های آموزشی کوتاه مدت برای دیپلومات‌ها و کارمندان دولتی افغانستان در زمینه‌های مختلف است.

در همین‌حال، سرپرست وزارت خارجه در این دیدار روابط افغانستان و مالیزیا را در حال گسترش خواند و از دولت این کشور خواست تا برای افغان‌های مقیم مالیزیا امکانات صحی و آموزشی را فراهم نماید.

درهمین حال، معاون سیاسی ریاست الوزراء در دیدار با هیئت دولت مالیزیا، گفت که امارت اسلامی در بخش‌های اقتصادی و سیاسی دست‌آوردها دارد و به‌شمول منطقه، جهان از افغانستان نگرانی ندارد.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!