تجارت

بانک مرکزی بیش از ۱۲ میلیون دلار را از منازل مقام‌های پیشین حکومت ضبط کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۵, ۱۴۰۰)

بانک مرکزی افغانستان اعلام کرد امارت اسلامی مبلغ ۱۲ میلیون و ۳۶۸ هزار و ۲۴۶ دلار و یک مقدار خشت طلا را از اقامتگاه شماری از مقام‌های دولت پیشین این کشور به‌دست آورده است.

بانک مرکزی روزگذشته (چهارشنبه، ۲۴ سنبله) در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این مبلغ پول از سوی نیروهای امارت اسلامی به این بانک تحویل داده شده است.

به گفته تیم بانک، امارت اسلامی بخش زیادی از طلا و پول‌های به‌دست آمده را از اقامتگاه امرالله صالح، معاون نخست ریاست‌جمهوری پیشین به‌دست آورده‌اند.

بانک مرکزی به نقل از مسوولان امارت اسلامی گفته که هنوز مشخص نشده است که مقام‌های دولت پشین این مقدار پول و طلا را به چه مقصدی در خانه‌های‌شان نگهداری می‌کرده‌اند.

این بانک نام سایر مقام‌های دولت پیشین را ذکر نکرده است. همچنین در اطلاعیه آن توضیح داده نشده که چه مقدار پول و طلا از خانه‌ امرالله صالح به‌دست آمده است.

اما چند روز پیش دو ویدئوی جداگانه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن‌ها ادعا شده است امارت اسلامی از خانه‌ امرالله صالح، معاون ریاست‌جمهوری پیشین در پنجشیر مبلغ ۶.۵ میلیون دلار، ۱۸ خشت طلا و یک انبار سلاح کشف کرده‌اند.

این تحول تازه در حالی صورت گرفته که نگرانی‌های مردم از بحران جدی اقتصادی در افغانستان افزایش یافته است. کمبود پول افغانی و دلار از مهم‌ترین چالش‌های اقتصادی در افغانستان محسوب می‌شود.

با این حال، بانک جهانی، صندوق بین‌المللی پول (IMF) و بانک مرکزی آمریکا، دارایی‌های افغانستان و دسترسی این کشور به کمک‌های بین‌المللی را به خاطر نبود شفافیت در ساختار حکومت افغانستان طی هفته‌های گذشته، به حالت منجمد قرار داده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل