رویداد های اخیر

بایدن از روند خروج نیروهای امریکایی از افغانستان دفاع کرد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۱, ۱۴۰۰)

جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده امریکا، می‌گوید القاعده پای فراتر از افغانستان گذاشته اما کشور اش حاضر نیست به هر گوشه ای جهان سرباز بفرستد.

این درحالی است که امریکا ۲۰ سال پیش به بهانه ای مبارزه با هراس افگنی و نابودی القاعده وارد افغانستان شد.

بایدن در این باره گفت:”به من گفته شد ۷۰ درصد مردم امریکا فکر می‌کنند زمان خروج از افغانستان فرا رسیده بود. اما بر عکس مردم از شیوه روند خروج خوشش شان نیامد. توضیح دادن این مسله که چگونه باید خارج میشدیم  برای مردم بسیار سخت است. “

در همین حال ، دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا و یکی از سر سخترین منتقدان سیاست‌های بایدن می گوید که خروج نیروهای خارجی از افغانستان شکست و تسلیمی امریکا بوده است.

ترمپ عامل اصلی آن را بی کفایتی دولت کنونی امریکا و رییس جمهور بایدن گفته است.

ترمپ افزود:”این بیستمین سال جنگ امریکا در افغانستان بود و باید سال پیروزی و افتخار باشد، در عوض بایدن و دولت بی‌کفایت او با شکست تسلیم شدند.”

در مراسم یازده سپتامبر بسیاری از رییس جمهوران پیشین امریکا به شمول جورج بوش حضور داشت.

آقای بوش گفت که امریکا را گروه‌های هراس افگن و القاعده همچنان تهدید میکند و باید این کشور همچنان به گونه دوامدار در برابر این گروه مبارزه کند.

جورج دبلیو بوش، رییس جمهور پیشین امریکا، در این باره گفت:” تضادهای فرهنگی میان افراط گرایان خشن در خارج از کشور و افراط گرایان خشن در داخل کشور وجود دارد. آنها فرزندان یک روح ناپسند استند و وظیفه دوامدار ماست که با آنها مقابله کنیم.”

دونالد ترامپ که دولت او سال گذشته با طالبان در مورد خروج نظامیان امریکایی و خارجی از افغانستان توافق کرده بود، بارها از جو بایدن و دولت او در شیوه اجرای روند خروج انتقاد کرده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل