جهان

بایدن امیدوار است با آزادی اسرای بیشتری، آتش بس اسرائیل و حماس تمدید شود

Published

on

(Last Updated On: قوس ۶, ۱۴۰۲)

پس از آنکه حماس ۱۷ نفر دیگر از جمله یک دختر چهار ساله اسرائیلی-امریکایی را آزاد کرد، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده گفت که امیدوار است آتش‌بس موقت بین اسرائیل و حماس تا زمانی که اسرا آزاد می‌شوند ادامه یابد.

حماس اعلام کرد که اگر تلاش جدی برای افزایش تعداد اسرای فلسطینی که توسط اسرائیل آزاد می‌شوند، صورت گیرد، آماده است آتش بس توافق شده را که روز دوشنبه وارد چهارمین و آخرین روز خود می‌شود، تمدید کند.

به گزارش رویترز، ۳۹ اسیر نوجوان فلسطینی روز یکشنبه توسط اسرائیل آزاد شدند که تعداد آزاد شده ها مجموعاً از زمان آغاز آتش بس به ۱۱۷ نفر می رسد.

حماس اعلام کرد ۱۳ اسرائیلی، سه تایلندی و یک شهروند روسیه را تحویل داده است و کمیته بین المللی صلیب سرخ تایید کرد که آنها را با موفقیت از غزه منتقل کرده است.

آتش بس چهار روزه‌ای که هفته گذشته توافق شد، اولین توقف درگیری‌ها در هفت هفته از زمانی است که حماس در حمله به اسرائیل ۱۲۰۰ نفر را کشت و حدود ۲۴۰ اسیر را به غزه منتقل کرد.

در پاسخ به آن حمله، اسرائیل غزه را بمباران کرد و حمله زمینی در شمال آن انجام داد. مقامات صحت غزه می‌گویند که حدود ۱۴ هزار و ۸۰۰ فلسطینی کشته و صدها هزار نفر آواره شده اند.

بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل روز یکشنبه گفت که با بایدن درباره آزادی اسرا صحبت کرده و افزود که اگر قرار باشد که هر روز ۱۰ اسیر آزاد شوند، از تمدید آتش بس موقت استقبال خواهد کرد.

با این حال، نتنیاهو گفت که او همچنین به بایدن ابلاغ کرده است که پس از پایان آتش‌بس، «ما با تمام قدرت برای دستیابی به اهداف خود باز خواهیم گشت: نابودی حماس، اطمینان از عدم بازگشت غزه به آنچه که بود؛ و البته آزادی همه گروگان های ما.»

Trending

خروج از نسخه موبایل