جهان

بایدن به اسرائیل سفر می‌کند

Published

on

(Last Updated On: میزان ۲۵, ۱۴۰۲)

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز چهارشنبه در حالی که اسرائیل برای تشدید تهاجم علیه حماس آماده می‌شود و یک بحران انسانی در غزه آغاز شده است، از اسرائیل دیدار خواهد کرد.

به گزارش رویترز، پس از کشته شدن ۱۳۰۰ نفر توسط افراد مسلح حماس در جریان حمله به شهرهای جنوبی اسرائیل در هفتم اکتوبر، مرگبارترین روز در تاریخ ۷۵ ساله اسرائیل، سفر بایدن نشان دهنده حمایت ایالات متحده از متحد اصلی خود در شرق میانه خواهد بود.

اسرائیل به این حمله با تشدید محاصره خود در غزه تحت حاکمیت حماس، از جمله با محدود کردن ورود سوخت، و بمباران منطقه با حملات هوایی که منجر به کشته شدن هزاران فلسطینی و آواره شدن صدها هزار نفر دیگر شده است، پاسخ داده است.

انتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا صبح روز سه‌شنبه ساعت‌ها گفتگو با بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسرائیل در تل‌ ابیب را با بیان اینکه بایدن به اسرائیل سفر خواهد کرد، به پایان رساند.

بلینکن به خبرنگاران گفت: «رئیس‌جمهور از اسرائیل خواهد شنید که برای دفاع از مردمش به چه چیزی نیاز دارد، زیرا ما به همکاری با کانگرس برای برآوردن این نیازها ادامه می‌دهیم.»

بلینکن گفت بایدن با نتنیاهو دیدار و بر تعهد واشنگتن به امنیت اسرائیل تاکید خواهد نمود. او همچنان اطلاعات جامعی در مورد اهداف و استراتژی جنگ اسرائیل دریافت خواهد کرد.

بلینکن افزود: «رئیس‌جمهور از اسرائیل خواهد شنید که چگونه عملیات‌های خود را به گونه‌ای انجام می‌دهد که تلفات غیرنظامیان را به حداقل برساند و کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه سرازیر شود به گونه‌ای که به نفع حماس نباشد.»

بلینکن همچنین گفت که او و نتنیاهو برای تهیه طرحی برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به غیرنظامیان غزه به توافق رسیده‌اند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی امریکا گفت، بایدن پس از دیدار از اسرائیل، برای دیدار با ملک عبدالله، عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به اردن سفر خواهد کرد.

مقامات غزه می‌گویند بیش از ۲۸۰۰ نفر در حملات اسرائیل از هفتم اکتوبر تاکنون کشته شده اند که حدود یک چهارم آنها کودک بوده اند و بیش از ده هزار زخمی در شفاخانه ها به سر می برند که به شدت با کمبود تجهیزات مواجه هستند.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل