Connect with us

رویداد های اخیر

بایدن: حضور نظامی ۲۰ ساله ما در افغانستان به پایان رسید

منتشر شده

در

(Last Updated On: سنبله ۹, ۱۴۰۰)

جوبایدن، رییس جمهور امریکا، تایید کرده است که آخرین پرواز نیروهای امریکایی از افغانستان بدون کدام تلفات افغانستان را ترک کرده است.

بایدن گفته که نیروهای امریکایی “در ۱۷ روز گذشته بیشتر از ۱۲۰ هزار شهروند امریکایی، شهروندان همکار امریکا و متحدین افغان را از افغانستان خارج کرده اند.”

بایدن افزود:” حالا حضور نظامی ۲۰ ساله ما در افغانستان به پایان رسیده است.”

بایدن گفته که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه ۹سنبله) در باره تمدید نکردن حضور نیروهای امریکایی پس از ماه اگست سخنرانی خواهد کرد.

رییس جمهور امریکا گفته:” برای فعلن گفته می‌توانم که بر بنیاد توصیه‌های فرماندهان مشترک و همه فرماندهان ما در میدان نبرد تصمیم گرفتیم که ماموریت حمل و نقل هوایی ما طبق برنامه خاتمه یابد.”

بایدن افزوده که “نظر آنها این بود که پایان ماموریت نظامی ما بهترین راه برای حفظ جان نظامیان ما و تامین چشم انداز برای خروج غیرنظامیان که می‌خواستند در هفته‌ها و ماه‌ها بیرون شود است.”

رییس جمهور امریکا گفته” طالبان در باره خروج مصوون تعهد کرده است و جهان آنها را به عملی کردن تعهدات شان وادار خواهد کرد. این شامل دیپلماسی دوامدار در افغانستان و هماهنگی با شرکای منطقه‌ای برای بازگشایی میدان هوایی که خروج آنهای که میخواهند افغانستان را ترک کنند و همچنان برای ادامه کمک‌های بشردوستانه نیز است.”

رویداد های اخیر

کار عملی سه پروژه سرک‌سازی در کابل آغاز شد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

کار عملی سه پروژه سرک‌سازی به ارزش حدود یک میلیارد افغانی در شهر کابل آغاز شده است.

این پروژه‌ها امروز (شنبه، ۸ ثور) با حضور ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزرا افتتاح شد.

پروژه های افتتاح شده عبارت اند از: فاز دوم جاده کوتل خیرخانه، بخش اول سرک چهارراهی شهید الی قصبه، و سرک میدان هوایی الی گمرک.

معاون اقتصادی ریاست الوزرا در مراسم افتتاح این پروژه ها گفت که شاروالی کابل برای زیبایی و تنظیم شهر، زیاد تلاش می‌کند و مردم باید در حفاظت از پروژه‌های عام المنفعه با حکومت همکاری کنند.

او به مسوولان شاروالی کابل هدایت داد تا پروژه های مذکور را در زمان تعیین شده و با کیفیت خوب تکمیل نمایند.

قابل یاد آوریست که فاز دوم جاده کوتل خیرخانه ۲.۵ کیلومتر طول و ۶۰ متر عرض دارد. این سرک ۳۶۴ میلیون افغانی هزینه بر می‌دارد و در مدت ۲۰ ماه تکمیل خواهد شد.

سرک چهارراهی شهید الی قصبه ۱.۸ کیلومتر طول و ۴۵ متر عرض دارد که با هزینه ۱۷۵میلیون افغانی در یک سال ساخته خواهد شد.

سرک چهارراهی میدان هوایی – گمرک ۲.۷ کیلومتر طول و ۶۰ متر عرض دارد که با هزینه ۴۰۷ میلیون افغانی در مدت ۲۰ ماه تکمیل خواهد شد.

این پروژه ها با بودجه شاروالی کابل تطبیق می‌شود.

Continue Reading

رویداد های اخیر

وزیر دفاع روسیه می‌گوید که تهدید اصلی برای اعضای سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می‌گیرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

وزیر دفاع روسیه ادعا کرده است که تهدید اصلی برای کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای از افغانستان سرچشمه می گیرد، زیرا گروه‌های تروریستی بین المللی به‌دلیل وضعیت سیاسی ناپایدار و نامشخص در این کشور پناه می‌گیرند.

به گزارش آناتولی، سرگئی شویگو روز جمعه در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای در آستانه، پایتخت قزاقستان، گفت که واشنگتن تلاش‌ها را برای اعاده مواضع خود در آسیای مرکزی و جنوبی که پس از خروج نیروهای ائتلاف از افغانستان از دست داده بود، افزایش داده است.

این مقام ارشد روسی استقرار زیرساخت‌های نظامی امریکا در منطقه را «غیرقابل قبول» خواند و گفت که هدف از این کار باید «تهدید مستقیم برای ثبات در فضای سازمان همکاری شانگهای» تلقی شود.

به گفته وی، امریکا در تلاش است تا برای تسلط خود، سیستم امنیتی جدیدی را در منطقه آسیا-اقیانوسیه تحمیل کند.

این در حالیست که امارت اسلامی بارها تاکید کرده است که اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه کشور دیگری تهدید ایجاد شود.

در تازه ترین مورد، محمد یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع ملی روز پنجشنبه در دیدار با هیاتی از مالیزیا گفت که در افغانستان هیچ گروه مخرب به شمول داعش حضور فیزیکی ندارد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

امارت اسلامی: هشتم ثور روز آزادی و کامیابی ملت افغان است

Published

on

(Last Updated On: ثور ۸, ۱۴۰۳)

امارت اسلامی در اعلامیه‌ای به مناسبت سی و دومین سالروز پیروزی مجاهدین علیه حکومت کمونیستی وقت، گفته است که هشتم ثور روز پیروزی، آزادی و کامیابی ملت افغان است.

امارت اسلامی از هفتم ثور، روز کودتای کمونیست‌ها به‌عنوان روز سیاه در تاریخ یاد کرده که از اثر آن مردم افغانستان متحمل خسارات جانی و مالی شدید شدند و این کودتا مصیبت‌های زیادی را به بار آورد.

در اعلامیه آمده است که ملت افغان در مبارزه ۱۴ ساله شان در برابر فکر و اعمال کمونیست‌ها، تلفاتی زیادی را متحمل گردیدند، طوری که در آن یک و نیم میلیون نفر جان باختند و میلیون‌ها تن دیگر با مشکلات مختلف روبه‌رو شدند.

اعلامیه افزوده است: «پس از ۲۰ سال جهاد، کشور ما از اشغال دیگری رهایی یافت و نظام اسلامی برپا شد، بنابراین امارت اسلامی تمام تلاش خود را به کار خواهد گرفت تا ثمره ده ها سال فداکاری و مجاهدت این ملت هدر نرود، آرزوی شهدا این است که نظام اسلامی به طور کامل در کشور تطبیق شود و به همین ترتیب امارت اسلامی تلاش می‌کند که در جهت تحقق آرمان‌های جهادهای مردم افغانستان طوری که لازم است زیر سایه نظام اسلامی زمینه آبادی و رفاه را مساعد کند.»

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!