رویداد های اخیر

بایدن: حضور نظامی ۲۰ ساله ما در افغانستان به پایان رسید

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۹, ۱۴۰۰)

جوبایدن، رییس جمهور امریکا، تایید کرده است که آخرین پرواز نیروهای امریکایی از افغانستان بدون کدام تلفات افغانستان را ترک کرده است.

بایدن گفته که نیروهای امریکایی “در ۱۷ روز گذشته بیشتر از ۱۲۰ هزار شهروند امریکایی، شهروندان همکار امریکا و متحدین افغان را از افغانستان خارج کرده اند.”

بایدن افزود:” حالا حضور نظامی ۲۰ ساله ما در افغانستان به پایان رسیده است.”

بایدن گفته که بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه ۹سنبله) در باره تمدید نکردن حضور نیروهای امریکایی پس از ماه اگست سخنرانی خواهد کرد.

رییس جمهور امریکا گفته:” برای فعلن گفته می‌توانم که بر بنیاد توصیه‌های فرماندهان مشترک و همه فرماندهان ما در میدان نبرد تصمیم گرفتیم که ماموریت حمل و نقل هوایی ما طبق برنامه خاتمه یابد.”

بایدن افزوده که “نظر آنها این بود که پایان ماموریت نظامی ما بهترین راه برای حفظ جان نظامیان ما و تامین چشم انداز برای خروج غیرنظامیان که می‌خواستند در هفته‌ها و ماه‌ها بیرون شود است.”

رییس جمهور امریکا گفته” طالبان در باره خروج مصوون تعهد کرده است و جهان آنها را به عملی کردن تعهدات شان وادار خواهد کرد. این شامل دیپلماسی دوامدار در افغانستان و هماهنگی با شرکای منطقه‌ای برای بازگشایی میدان هوایی که خروج آنهای که میخواهند افغانستان را ترک کنند و همچنان برای ادامه کمک‌های بشردوستانه نیز است.”

Trending

خروج از نسخه موبایل