رویداد های اخیر

بایدن در سالگرد خروج از افغانستان از کنگره خواست قانون انسجام افغان‌ها در امریکا را تصویب کند

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۱۰, ۱۴۰۲)

جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در دومین سالگرد خروج از افغانستان، از کنگره خواست تا از طرح قانونی موسوم به «قانون انسجام افغان» که حاوی‌ اعطای جواز اقامت به افغان‌های پناهنده در امریکا را تصویب کنند.

در اعلامیه‌ای قصر سفید به نقل از جو بایدن گفته شده که به حمایت از افغان‌ها متعهد است و از کانگرس می‌خواهد که «طرح اسکان مجدد افغان‌ها» را تصویب کند، تا راه برای اسکان مجدد دایمی و قانونی پناهجویان افغان هموار شود.

او تاکید کرد:«پناهندگان افغانستان در امریکا در روند خروج کمک بزرگی کرده‌اند.»

بایدن گفت:«من قول دادم همان طور که افغان‌ها در کنار ما ایستادند، ما نیز در کنار آنها باشیم. در این زمینه، من از کنگره می‌خواهم که طرح اسکان مجدد افغان‌ها را تصویب کند تا راه را برای اجازه اقامت برای دوستان و همسایگان افغان ما هموار کند.»

گفتنی است طرح قانون مذکور حاوی اعطای جواز اقامت به افغان‌های تخلیه شده در روند خروج امریکا از افغانستان در سال ۲۰۲۱ ، است.

آخرین سرباز امریکایی در ۳۰ آگوست ۲۰۲۱ افغانستان را ترک کرد که به این ترتیب به جنگ ۲۰ ساله امریکا در افغانستان پایان داده شد.

امارت اسلامی افغانستان در ۱۵ آگوست وارد کابل شدند و با سقوط پایتخت، رسماً اداره همه ادارات کشور را به‌دست گرفتند. امارت اسلامی این روز را «روز پایان اشغال» خوانده، رخصتی عمومی اعلام کرده‌اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل