رویداد های اخیر

بایدن: رهبران افغان باید برای خود و مردم خود با طالبان بجنگند

Published

on

(Last Updated On: اسد ۲۰, ۱۴۰۰)

به نقل از خبرگزاری رویترز رییس جمهور امریکا در یک نشست خبری روز گذشته (سه‌شنبه، ۱۹ اسد) گفته است هنوز امکان تغییر وضعیت در افغانستان و شکست طالبان وجود دارد و رهبران افغان باید متحد شوند و نیروهای امنیتی این کشور باید برای خود و ملت خود بجنگند.

جو بایدن، رییس جمهور امریکا، گفت افغانستان وزیر دفاع جنگ‌جوی جدی دارد و شمار نیروهای امنیتی افغانستان بیش‌تر از طالبان است.

به گفته او، نیروهای امنیتی افغانستان با تجهیزات مدرن مجهز هستند باید برای خود و ملت خود مبارزه کنند.

بایدن تأکید کرد امریکا به تعهد خود برای پشتی‌بانی نزدیک از نیروهای هوایی افغانستان و نیز تجهیز و تمویل نیروهای امنیتی این کشور پابند است.

بایدن از بسم الله خان، سرپرست وزارت دفاع ملی به عنوان جنگجوی جدی یاد کرد و افزود هنوز امکان شکست طالبان وجود دارد و افغانستان هم‌مانند امریکا دارای وزیر دفاع جدید است.

بایدن هم‌چنان با اشاره به هزینه اقتصادی امریکا در جنگ افغانستان گفت تغییری در برنامه خروج امریکا از افغانستان به میان نیامده است و در حال حاضر رهبران افغان باید کنار هم جمع شوند و برای خود و مردم افغانستان با گروه طالبان بجنگند.

رییس جمهور امریکا تأکید کرد از تصمیم خود درباره خروج سربازانش پیشمان نیست.

به نقل از رویترز این سخنان در حالی ابراز می‌شوند که طالبان تاکنون مراکز شماری از ولایت‌های کشور را تصرف کرده‌اند.

این درحالی است که امریکا به طالبان هشدار داده است تصرف مراکز ولایت‌ها این گروه را به مشروعیت بین‌المللی نمی‌رساند و باید به میز مذاکره حاضر شوند.

Trending

خروج از نسخه موبایل