جهان

بایدن ممنوعیت کامل واردات نفت و گاز روسیه به امریکا را اعلام کرد

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۸, ۱۴۰۰)

رئیس‌جمهوری امریکا در ادامه تشدید فشارها و تحریم‌ها علیه مسکو به‌دنبال تهاجم پوتین به اوکراین، واردات نفت و گاز از روسیه به ایالات متحده را ممنوع اعلام کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا ، سه‌شنبه (۱۷حوت)، در سخنرانی تلویزیونی خود از کاخ سفید گفت:”من امروز اعلام می‌کنم که ایالات متحده، شریان اصلی اقتصاد روسیه را هدف قرار می‌دهد.”

او افزود: “واردات نفت، گاز و انرژی از روسیه را ممنوع می‌کنیم. این بدان معناست که نفت روسیه دیگر در بنادر امریکا پذیرفته نخواهد شد و مردم امریکا، ضربه قدرتمند دیگری به ماشین جنگی پوتین وارد خواهند کرد.”

رئیس جمهوری امریکا تاکید کرد:”این اقدام در راستای وارد آوردن ضربه دردناک بیشتر به پوتین انجام گرفته است.”

بایدن با تاکید بر این که تصمیم به ممنوعیت واردات نفت از روسیه، با هماهنگی شماری از شرکای امریکا اتخاذ شده است، خطاب به مردم امریکا گفت که با تحریم نفت روسیه، قیمت بنزین افزایش خواهد یافت.

جو بایدن گفت که درک می‌کند که کشورهای اروپایی شاید در موقعیتی نباشند که این تحریم‌ها را اعمال کنند اما این تصمیم با رضایت و مشورت با آنان گرفته شده است. او ضمن اشاره به این که قیمت‌ها با این تصمیم بالا خواهد رفت، گفت: “ما باید روشن کنیم که هزینه جنگ پوتین را نمی‌پردازیم.”

رئیس جمهوری امریکا بر تلاش برای تعدیل قیمت جهانی نفت و گاز و آزادسازی برخی از ذخایر نفتی امریکا تاکید کرد.

بایدن همچنین گفت:”درک می‌کنیم جنگ پوتین در اوکراین قیمت انرژی را بالا می‌برد اما این نباید باعث منفعت‌طلبی و طمع بیشتر شرکت‌های انرژی بشود. ما این را تحمل نخواهیم کرد.”

او خاطرنشان کرد که این بحران یادآور آن است که باید اقتصاد خود را در زمینه انرژی خودکفا کنیم و به سمت سرمایه‌گذاری در زمینه انرژی‌های پاک برویم. در این صورت دیگر کسی نباید نگران افزایش قیمت بنزین شود.

بایدن در زمینه دیگر سیاست‌های تنبیهی امریکا در قبال روسیه افزود:”علاوه بر این ما دسترسی روسیه به فنی‌آوری‌های ارتباطی را قطع می‌کنیم. اقتصاد روسیه را تضعیف می‌کنیم و توان ارتش آن را برای سال‌های طولانی کاهش می‌دهیم. همچنین به دنبال اولیگارش‌ها و ثروتمندان روسیه می‌رویم تا آنها هم در رنج پوتین سهیم شوند.”

رئیس‌جمهور امریکا گفت:”یک مسئله روشن است؛ اوکراین هرگز برگ برنده روسیه نخواهد شد. پوتین شاید بتواند یک شهر را تصرف کند. ولی هرگز قادر به تصرف اوکراین نخواهد بود.”

بایدن ضمن اعلام خبر کمک ۱۲ میلیارد دالر امریکا به اوکراین از کنگره خواست تا بسته کمک‌های پیشنهادی او به اوکراین را تصویب کند. او در انتها افزود:”وقتی تاریخ این جنگ در آینده نوشته شود تاریخ‌شناسان خواهند گفت که این جنگ باعث تضعیف روسیه و تقویت دنیا شد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل