اخبار ساحوی

با رسیدن کالا های تجاری از پاکستان، قیمت ها نازل خواهد شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

پاکستان بندر های تورخم و سپین بولدک را به روی حمل و نقل کالا های تجاری دوباره باز نموده است که به زودترین فرصت این اموال به بازارهای کشور مواصلت خواهد کرد و منجر به افت قابل ملاحظه در قیمت ها خواهد شد.

مسئولین اتاق تجارت و سرمایه گذاری می گویند که با این کار، قیمت ها در بازارها نازلتر خواهد شد چنانچه محموله زیادی مواد ارتزاقی در حال انتقال به کشور است.

خان جان الکوزی، یکتن از اعضای اتاق تجارت و سرمایه گذاری، می گوید: “با رسیدن اموال جدید تجاری ما، قیمت ها در بازار پائین خواهد شد و ما اقلامی را وارد می کنیم که موارد نیازبیشتر دارد.” دکانداران اما می گویند که تا کنون تغیری در قیمت ها نیامده است ولی امیدوار هستند که این کار شود.

ظفر خان، یکتن از دکانداران مندوی کابل، می گوید: “تا حال قیمت ها پابرجا است. لوبیا، روغن و سایر مواد به همان قیمت های سابقه است.”

از سوی هم شهروندان کابل شاکی اند و می گویند که از ۲۲ روز بدینسو بیکار هستند و قیمت ها نیز در بازار بلند رفته است. سخی داد، یکتن کارگر، می گوید: “ما از بیکاری غرق شدیم؛ اما حکومت کمک نمی کند.

مردم از گرسنگی خواهند مرد.” نورالله، یکتن کارگر دیگر، چنین می گوید: “ما کار مانرا از دست دادیم؛ اما آیا حکومتی وجود دارد که از حال ما بپرسد؟” سید قیاس سعیدی، کارشناس اقتصادی، از حکومت می خواهد تا بازار ها را بررسی نماید و جلو احتکار کننده گان را بگیرد.

قابل یادهانی است که مسئولین در وزارت صنعت و تجارت در پیوند به بررسی بازارها چیزی نگفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل