جهان

بحث روی تعیین تاریخ جدید برای آغاز مذاکرات بین الافغانی جریان دارد – خلیلزاد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

خلیلزاد به روز جمعه گفت که مذاکرات بین الافغانی باید به زودترین فرصت آغاز شود و در مورد تعیین نمودن تاریخ جدید برای آن، گفتگوها جریان دار

خلیلزاد به روز جمعه گفت که مذاکرات بین الافغانی باید به زودترین فرصت آغاز شود و در مورد تعیین نمودن تاریخ جدید برای آن، گفتگوها جریان دارد.

نماینده ویژه ایالات متحده، زلمی خلیلزاد، به روز جمعه در یک کانفرانس مطبوعاتی ویدیویی، گفت که مذاکرات بین الافغانی تنها راه حل مشکلات افغانستان است و خاطرنشان کرد که برای آغاز این مذاکرات “تاریخ جدیدی در حال بحث است”.

وی گفت: “اگرچه خشونتهای اخیر سؤالاتی در مورد روند صلح ایجاد کرده؛ راه صلح هموار نیست و چالش ها و دشواری ها وجود دارد، اما هیچ راه بدیلی برای بدست آوردن صلح وجود ندارد.”

وی با تاکید بر اینکه به جز یک توافق صلح میان افغانها، هیچ راه حل نظامی برای خاتمه جنگ در افغانستان وجود ندارد، افزود: “من می دانم که آنها [درفهای درگیر] از جنگ خسته شده اند، آنها می خواهند جنگ پایان یابد و توافقنامه آمریکا و طالبان فرصتی را برای دستیابی به آن، به ارمغان آورده است.

وی همچنان علاوه کرد که نیروهایی وجود دارند که صلح در افغانستان را به نفع خود نمی بینند و تلاش دارند تا خشونت ها افزایش یابد، فلهذا روند صلح را تضعیف می کنند؛ بنابراین هر دو طرف نباید غافلگیر شوند و به دام حلقه های متخاصم بیفتند.

باید گفت که در تاریخ ۲۹ فبروری، ایالات متحده با طالبان موافقتنامه از را برای آوردن صلح به افغانستان به امضا رساندند.

به اساس این توافق، قرار بود مذاکرات بین الافغانی (بین دولت افغانستان و طالبان) سر از تاریخ ۱۰ مارچ آغاز شود.

اما متاسفانه، چالش هایی فرافراه این ضرب العجل قرار گرفت؛ آزادی زندانیان و کاهش در خشونت، از جمله چالش هایی اند که سد راه آغاز مذاکرات بین الافغانی قرار گرفته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل