اخبار ساحوی

برای مصئونیت کار رسانه یی باید یک راهبرد مشخص میان حکومت و رسانه ها ایجاد شود

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

دیده بان حمایت از رسانه های آزاد با ابراز این مطلب می گوید که حکومت مسوولیت دارد تا امنیت خبرنگاران را تامین کند، زیرا بسیاری از خبرنگاران با تهدید های گونه گون رو به رو هستند.

درهمین حال معاون سخنگوی رئیس جمهور می گوید که دراین راستا  حکومت معتهد است و نیز

 

حکومت هیچ برنامه یی برای آوردن سانسور در رسانه ها ندارد.

دراین جا مسوولان رسانه ها و برخی از  سخنگویان حکومت گرد آمده اند تا درباره تامین امنیت رسانه ها و خبرنگاران به یک راه حل برسند.

صدیق الله توحیدی رئیس دیده بان حمایت از رسانه های آزاد افغانستان میگوید “با توجه به وضعیت کار رسانه یی درکشور نیاز است تا یک استراتیژی رسانه ها با حکومت افغانستان داشته باشد تا ما بتوانیم راه حل را برای مصئونیت جان خبرنگاران پیدا کنیم.”

 

درهمین حال مسوولان خبرنگاران بدون مرز می گویند که بربیناد تعهداتی که حکومت افغانستان با سازمان ملل متحد دارد، مکلف است تا به خواست های رسانه ها توجه جدی کند.

رضا معینی یکی از مسوولان خبرنگاران بدون مرز میگوید” دولت ها مسوولیت حفظ امنیت شهروندان به ویژه خبرنگاران را دارند. همواره از حکومت افغانستان انتقاد های شده و برخی از این انتقاد ها را شنیده،اما ما به انتقاد های خود همچنان ادامه میدهیم تا چالش های فرا راه خبرنگاران حل شود.”

 

نجیب شریفی مسوول کمیته مصئونیت خبرنگاران در افغانستان گفت” چیزی که ما توقع داریم این است تا موضوع امنیت جان خبرنگاران و کارمندان رسانه ها جدی گرفته شود از سوی حکومت و ما این بحث های مان را ادامه میدهیم.”

 

درهمین حال معاون سخنگوی رئیس جمهور که دراین نشست حضور داشت می گوید که حکومت معتهد به حفظ رسانه ها و آزادی بیان است و دراین راستا تلاش های هم صورت گرفته است.

سید ظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور میگوید”حکومت تعهد قوی برای حفظ آزادی بیان و جان خبرنگاران دارد و دراین راستا از هر امکانی استفاده میکند ونیز هیچ گونه سانسور و فشار از سوی حکومت بر رسانه ها وارد نخواهد شد و دراین زمینه حکومت هیچ برنامه یی ندارد.”

 

خواست رسانه ها از حکومت پس از اعلامیه کمیسیون نظامی گروه طالبان دربرابر برخی از رسانه های خصوصی اوج گرفت.زیرا این گونه تهدیدات از سوی هر گروهی که باشد میتواند چالش بزرگ در برابر کار رسانه یی درافغانستان شود.   

گزارش رفیع صدیقی

Trending

خروج از نسخه موبایل