جهان

بررسی اطلاعات امیدوار کننده برای دریافت درمان کرونا از سوی سازمان جهانی  بهداشت

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

سازمان جهانی بهداشت روز سه‌شنبه اعلام کرد که بعضی از تشخیص ها و درمان ها به نظر میرسد که شدت و طول عمر ویروس کرونا را محدود کنند.

این سازمان که اقدام جهانی برای دریافت واکسین کرونا را رهبری میکند، تلاش میکند تا واکسین موثر را برای جلوگیری و درمان ویروس کرونا انکشاف دهد.

خبرگزاری رویترز به نقل از مارگارت هریس، سخنگوی سازمان جهانی صحت گفته است: “ما بعضی از درمان ها را داریم كه به نظر می رسد در مطالعات بسیار اولیه شدت یا طول بیماری را محدود کند اما چیزی نداریم كه بتواند ویروس را از بین ببرد یا آن را متوقف كند.”

خانم هریس افزوده است: “ما داده های بالقوه مثبتی داریم اما باید اطلاعات بیشتری را بررسی کنیم تا صد در صد اطمینان داشته باشیم که بتوانیم این روش درمانی را در پیش بگیریم.”

بر اساس گزارش احتمالا بیشتر از ۱۰۰ ویروس ویروس کرونا از جمله ویروس های آزمایشی لابراتواری در حال توسعه هستند. هر چند که سازمان جهانی بهداشت در ماه آپریل سال روان میلادی اعلام کرده بود که ساخت واکسین ویروس کرونا حد اقل ۱۲ ماه را در بر خواهد گرفت.

مارگارت هریس قاره آمریکا را مرکز کنونی این بیماری همه گیر عنوان کرده است. وی همچنین در مورد افزایش موارد مبتلا به کرونا در قاره آفریقا نیز صحبت کرده است. اما خاطرنشان کرد که آفریقا در مقایسه با سایر قاره ها که تجربه کمی در مورد شیوع بیماری های عفونی دارند ، دارای “امتیاز بزرگ” است.

از سوی دیگر، دونالد ترمپ رییس جمهوری آمریكا در تلاش است تا اقتصاد آمریکا را برخلاف توصیه های نهادهای صحی دوباره به کار بیاندازد. ایالات متحده آمریکا با بیش از ۸۰۰۰۰ تلفات بزرگترین قربانی ویروس کرونا در جهان است.

تا هنوز ۴۲۰۵۸۰۱ نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده اند که از این میان ۲۸۶۹۴۰ تن جان باخته و ۱۴۷۰۴۵۱ تن نیز درمان شده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل