خبرهای تازه

بررسی های هیئت حقیقت یاب رویداد ۴۰۰ بستر؛ حاشیه های ناهماهنگی در وزارت دفاع

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

پس از 26 روز بررسی هیئت کمیسیون حقیقت یاب رویداد بیمارستان سردار محمد داود خان چند مورد دیگر را به روز سه شنبه بر ملا ساخت.

رئیس این کمیسیون می گوید: از تصاویر دوربین های مدار بسته در تحقیق استفاده شده و در شناسایی چهره، طرز رفتار مهاجمان و همکاری در میان بیمارستان کار تحقیق را برای آنان سهل ساخته است.

هلال الدین هلال معین کشف واستخبارات وزارت دفاع ملی که ریاست این کمیسیون را نیز به عهده دارد گفت ما از دوربین ها بخاطر تثبیت چهره ها و شناسائی افرادی که در داخل شفاخانه با تروریستان همکاری نموده اند استفاده خوب کردیم.

در حالیکه روز قبل وزیر دفاع از میزان بلند فساد در وزارت دفاع سخن زد، اما معین تعینات وزارت دفاع موجودیت فساد اداری در این وزارت را رد می کند.

غلام سخی احمدزی معین تعینات ولوژستیک وزارت دفاع ملی گفت:” به شفافیت خود افتخار می کنم، ما نیستیم اگر این تصویری وجود داشته باشد که خدای نکرده هرجنرال اردوی ملی آلوده به فساد است نخیر نخیر به تمام مسوولیت می گویم افتخار به شفافیت و پاکی خود می کنیم.”

این جنرال کشور در حالی با این صراحت صحبت می کند که روز قبل عبدالله حبیبی وزیر دفاع کشور که به مجلس نمایندگان در پیوند به رویداد خونین بیمارستان چهارصد بستر استیضاح شده بود گفت: “من می دانم که ارتش تلفات زیادی دارد، خوب ما دیگر چاره نداریم، این رهبری ضعیف، این مفسدان، این سبب تلفات ارتش است.”

از پانزده سال می شود که در راه مبارزه با فساد اداری در افغانستان تلاش جریان دارد؛ اما وزارت دفاع  باز هم تاکید می ورزد که فساد کنونی به این زودی ها محو شدنی نیست.

مقام ها در وزارت دفاع می گویند که جلو اختلاس بیش از صد میلیون افغانی در این وزارت گرفته شده و در ضمن فرمانده قول اردوی 215 میوند به جرم اختلاس بازداشت و به ارگانهای عدلی و قضایی معرفی شده است.

دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی گفت: “به یک روز، به یک فرمان از وزارت دفاع فساد گم نمی شود.”

همچنان وزارت دفاع  در مورد محاکمه فرمانده پیشین قول اردوی ۲۱۵ میوند می گوید که این مقام پیشین  به غفلت وظیفوی، سؤ استفاده از اعاشه سربازان و بعضی از تدارکات این قول اردو بازداشت و به نهاد های عدلی و قضایی معرفی شده است.

در همین حال معین کشف واستخبارات وزارت دفاع می گوید: پس از این در هر سه ماه گزارش مبارزه با فساد این نهاد نشر خواهد شد.

گزارشگر: علی اصغری

Trending

خروج از نسخه موبایل