خبرهای تازه

برق کابل و ده ولایت دیگر دوباره وصل شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بخش فنی شرکت برق کابل می گوید که در حال حاضر برق وارداتی مرکز به شکل اضطراری وصل گردیده و کار ترمیم پایه برق وارداتی که در سالنگ جنوبی قطع شده بود  ده روز را در برخواهد گرفت.

به روز سه شنبه ساعت ۱۱ شب پایه برق در مربوطات ولسوالی سالنگ ولایت پروان منهدم شد که برق وارداتی چند ولایت به شمول کابل قطع گردید.

ریس شرکت برق پروان ادعا دارد که شخص بنام امپراتور که مسلح غیر مسوول در این ساحه است دست به انجام این کار زده است.

محمد ناصر احمدی ،رئیس شرکت برق پروان می گوید: “کسی به نام امپراتور می گوید که ما این کار را کردیم و ما موضوع را با نهاد های امنیتی در جریان گذاشتیم.”

 معاون عملیاتی شرکت برق افغانستان هچنان می گوید: ” هربار با قطع لین ما باید از دستگاهای های حرارتی استفاده  کنیم که هرشب میلیون ها افغانی مصرف  دارد.”

انجینر های شرکت برق در محل کار بازسازی دوباره پایه های تخریب شده در سالنگ جنوبی  می گویند شماری از پایه های برق از سوی طالبان انفجار داده می شود.

ربیع الله، انجینر برق می گوید: ” در قسمت فوندیشن پایه ماین جاسازی می کنند، و یکبارگی انفجار می دهند.”

عبدالروف ، انجینر دیگر برق تاکید می کند: ” این کار از سوی هرکسی چه طالب، داعش و یا دزدان صورت بگیرد، خیانت به خود ما و کشور ما است.”

  پایه های برق در نقاط مختلف کشور مانند، بغلان و کندز همواره از سوی طالبان هدف قرار گرفته اند برق مرکز و شماری زیادی از ولایت ها را قطع کرده است ، اما اینبار در سالنگ در ساحه امن از سوی  افراد ناشناس این پایه برق را انفجار داده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل