جهان

برنامه‌ریزی امریکا و متحدانش برای تحریم‌های بیشتر ایران

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۹, ۱۴۰۳)

ایالات متحده و متحدانش تحریم‌های جدیدی را علیه ایران به دلیل حمله بی‌سابقه‌اش به اسرائیل برنامه‌ریزی کردند تا اسرائیل را از تشدید تنش منصرف کنند.

به گزارش رویترز، ایالات متحده و اروپا با امید به دور کردن اسرائیل از اقدامات تلافی جویانه گسترده، تشدید تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ایران را اعلام کردند.

هرزی هالوی، لوی درستیز اردوی اسرائیل اعلام کرده بود که پرتاب بیش از ۳۰۰ راکت، راکت کروز و طیاره بی سرنشین توسط ایران به خاک اسرائیل “با پاسخ مواجه خواهد شد” اما جزئیاتی ارائه نکرد.

یک منبع دولتی اسرائیل گفت که جلسه کابینه جنگ که قرار بود روز سه شنبه برگزار شود، بدون اشاره به جزئیات، به روز چهارشنبه موکول شده است.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی امریکا روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای گفت: «ایالات متحده در حال برنامه‌ریزی برای اعمال تحریم‌های جدید علیه برنامه راکتی و طیاره بی سرنشین ایران در روزهای آینده است و انتظار دارد که متحدانش نیز از این روند پیروی کنند.»

پیش از این، جانت یلن، وزیر مالیه امریکا گفته بود که ایالات متحده از تحریم‌ها استفاده خواهد کرد و با متحدانش همکاری خواهد کرد تا “فعالیت‌های بدخواهانه و بی ثبات کننده” ایران را مختل کند.

او در یک کنفرانس خبری در واشنگتن گفت که همه گزینه‌ها برای اخلال در «تامین مالی تروریسم» ایران روی میز است و انتظار دارد که تحریم‌های بیشتر علیه ایران به زودی اعلام شود.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پس از کنفرانس ویدئویی عاجل وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل، گفت که برخی از کشورهای عضو درخواست کرده‌اند که تحریم‌ها علیه ایران گسترش یابد و سرویس دیپلماتیک اتحادیه کار بر روی این پیشنهاد را آغاز کند.

اسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل گفته است که او “یک حمله دیپلماتیک را رهبری می‌کند”، به ۳۲ کشور نامه نوشته است تا از آنها بخواهد برنامه راکتی ایران را تحریم کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل