رویداد های اخیر

برنامه جهانی غذا: مهاجرین در بدترین زمان ممکن مجبور به عودت به افغانستان شده اند

Published

on

(Last Updated On: قوس ۶, ۱۴۰۲)

رئیس برنامه جهانی غذا در افغانستان از اخراج اجباری مهاجرین از پاکستان در آستانه فرارسیدن فصل زمستان ابراز نگرانی کرده و گفته است که آنان در بدترین زمان ممکن مجبور به کوچ از پاکستان شده اند و اکنون در هوای سرد زمستان جایی برای رفتن ندارند.

شاوی لی در یک کنفرانس مطبوعاتی روز یکشنبه گفت که سازمان جهانی غذا تاکنون به بیش از ۲۵۰ هزار نفر کمک کرده‌ و نیاز است تا به بیش از یک میلیون نفر کمک فراهم کند.

لی گفت: «آن‌ها در بدترین زمان ممکن مجبور شدند به افغانستان بازگردند. با هرکسی که ملاقات کردم گفت که نمی‌داند در این زمستان سخت چگونه زنده می‌ماند. بسیاری از زنان بازگشته از پاکستان بدون شوهران ‌شان اخراج شده‌ اند و شوهران آنان از سوی پولیس پاکستان زندانی هستند. هیچ آغوشی برای این خانواده‌ها وجود ندارد.»

از سویی هم مهاجرین برگشته از پاکستان از رفتار نیروهای پاکستانی شکایت دارند و می‌گویند که باید این روند متوقف شود و یا هم پاکستان بگذارد مهاجرین سرمایه های شان‎را نیز انتقال دهند.

هرچند انتظار ها این بود که برای توقف این روند میان دو کشور گفتگو صورت گیرد اما ظاهراً پاکستان حاضر نیست تا از اخراج مهاجرین دست بردارد و امارت اسلامی هم می‌گوید که از مهاجرین برگشت کننده حمایت همه جانبه می‌کند.

پاکستان روند اخراج اجباری ۱.۷ میلیون مهاجر افغان بدون اسناد را در اول ماه نومبر آغاز کرد. وزیر داخله حکومت موقت این کشور گفته است که اخراج همه این مهاجرین دو ماه را دربر خواهد گرفت. حدود ۴۰۰ هزار تن تا به حال از پاکستان به کشور برگشته اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل