خبرهای تازه

«برنامه های روزهای اخیر رهبران حکومت بیشتر جنبه تبلیغاتی و انتخاباتی داشته است»

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

شماری ازجریان های سیاسی و قانون گذاران، می گویند که به دلیل مصروف بودن رییس جمهور ورییس اجرایی در کارهای کوچک حالت پیش آمده درکشور از اداره آنان بیرون شده است.

این روزها سفره رهبران حکومت بروی مردم عام بیشتر ازپیش همواره است و حتا رییس جمهوری درهمین روزهای اخیر برای افتتاح برخی پروژه های اقتصادی به ولایتها ازجمله خوست ،لوگر و بلخ رفت، وشعار های را که زمان پیکارهای انتخاباتی داده بود را تازه کرد.

فیض الله جلال، استاد دانشگاه گفت: “شاید یک تعداد زیاد پروژه ها را بگذارند به نزدیک انتخابات ریاست جمهوری افتتاح کنند. تا افکار عامه را از آن خود بسازند، کاملا معلوم است که کمپاین می کنند”

برچیدن دامنه نا امنی، فقر وگرسنگی، ایجاد وحدت ملی، اشتغال زایی، مبارزه با فساد، وبه  میان آوردن اصلاحات حکومتی، از شعارهای بودند که رهبران حکومت در زمان پیکارهای انتخاباتی توسط آن از مردم رای گرد آوردند؛ اما به باور شماری از منتقدین حکومت وحدت ملی، تکرار این شعار برای مردم اکنون چندان دلچسپ نیست .

انوارالحق احدی  رییس جبهه نوین افغانستان  بیان داشت: موضوعی که کاملا زیر کنترول اینها باشند، از کنترول شان بیرون شده، قهقرا است، قابل شرم است وحکومت باید خجالت بکشد ازین حالت.”

محمد امین کریم  عضو حزب اسلامی اظهار داشت:”شکی نیست که دولت ما ده چند مخالفین دولت امکانات دارد؛ دلیل اصلی که حکومت درجنگ موفق نیست، این است که دل وقلب مردم با نظام نیست.”

ریاست اجرایه می گوید که رهبران حکومت، علاقه مند شرکت درانتخابات ریاست جمهوری استند؛ اما می افزاید که اکنون رییس جمهور ورییس اجرایی به برنامه های کاری دولت اولویت می دهند .

امید میث، معاون سخنگوی  ریاست اجرایه گفت:” ممکن هردو رهبر حکومت وحدت ملی به موقع وارد کارزارهای انتخاباتی شوند؛ باز او مطابق قانون وبه موقع؛ اما اکنون متصدی امور کشور استند.”

به باور شهروندان کشور، رییس جمهور ورییس اجرایی درزمانی به کارهای خورد وکوچک مصروف شده اند که کشور درحالت بحرانی بسر می برد و نیاز دارد که رهبرانش برنامه های بزرگتر ومفید تری را در سطح ملی وبین المللی روی دست بگیرند.

گزارشگر: شاهپور فرهمند

Trending

خروج از نسخه موبایل