رویداد های اخیر

برگزاری ششمین کنفرانس سالانه مبارزه با فساد اداری در کابل

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۲, ۱۳۹۹)

هیات اتحادیه اروپا در افغانستان امروز(پنج‌شنبه، ۲۲ عقرب) ششمین کنفرانس سالانه مبارزه با فساد را به منظور بررسی نتایج مبارزه با فساد در افغانستان، برگزار کرد.

این در حالی است که ماه آینده قرار است کنفرانس تعهد تمویل کنندگان جهانی برای بحث در مورد کمک های مالی به افغانستان برای دوره ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۱ دیدار خواهد کرد.

اتحادیه اروپا در اعلامیه ای گفته است که علاوه بر سخنرانی های اشرف غنی رییس جمهوری افغانستان ، دبورا لیونز نماینده ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان و آندریاس فون برانت سفیر اتحادیه اروپا در افغانستان، در این کنفرانس کارشناسان، سیاست گذاران، جامعه مدنی و شرکای بین المللی برای تلاش های ضد فساد در افغانستان شرکت خواهند کرد.

این کنفرانس به طور مشترک توسط وزارت مالیه، یوناما و هیات اتحادیه اروپا در افغانستان سازماندهی شده است.

در اعلامیه آمده است: “مبارزه با فساد باعث ایجاد اعتماد در جامعه می شود، چیزی که افغانستان به شدت به آن احتیاج دارد. به زودی، شرکای افغان و بین المللی در کنفرانس پیشرو ژنو که انتظار می رود مبارزه با فساد در محور بحث ها و تصمیمات باشد، دیدار خواهند کرد.”

آندریاس فون برانت، سفیر اتحادیه اروپا گفته است: “این کنفرانس در کابل به عنوان نقطه آغاز بحث های ژنو و فرصتی برای تامل در مورد اقدامات ضد فساد افغانستان است. پیشرفت هایی حاصل شده است، اما کارهای بیشتری باید انجام شود. من مشتاقانه منتظر بحث در مورد این موضوع با نمایندگان جامعه مدنی، دولت و جامعه جهانی هستم.”

Trending

خروج از نسخه موبایل