رویداد های اخیر

برگزاری نشست بزرگ مردمی در ولایت کندهار

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

روزپنج شنبه (۲۷اسد) نشست بزرگی در کندهار با اشتراک شماری از علمای دین، مقام‌های حکومتی ، بزرگان قومی و جامعه مدنی برگزار شد.

در این نشست بیش از دو هزار وپنجصد تن شرکت کرده اند. رهبر امارت اسلامی هم در این نشست شرکت کرده است.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این نشست می‌گوید که امارت اسلامی خواهان روابط نیک با جهان است اما نباید انتظار داشت که روابط پس از بیست سال جنگ با آنان به این زودی عادی شود.

پس از نشست بزرگ علمای دینی در کابل این دومین نشست بزرگ است که در ولایت کندهار برگزار شده است. در این نشست مقام‌های دولتی، عالمان دین، بزرگان قومی و فعالین مدنی شرکت کرده اند.

براساس گزارش‌ها رهبر امارت اسلامی هم در این نشست شرکت کرده، اما به رسانه‌های محلی اجازه داده نشده تا سخنرانی او را ثبت کنند.

در این نشست امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه می‌گوید امارت اسلامی خواهان تعامل مثبت با جهان است است و از جهان انتظار دارند که اجازه دهند افغان مانندد کشورهای دیگر همان گونه که دوست دارند زندگی کنند.

امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه گفت:” ما خواهان تعامل مثبت با جهان هستیم، اما از آنها نیز انتظار داریم که اجازه دهند افغان‌ها زندگی خود را مانند سایر کشورها داشته باشند.”

آقای متقی هم چنان می‌گوید که در بخش توسعه روابط تجارتی با کشورهای منطقه دست آوردهای داشته اند و درحال گذرگاه‌ها باز استند و تاجران افغان اکنون از بندر واگه کالاهای شان را انتقال می‌دهند.

آقای متقی گفت:” اگر به پاکستان اجازه داده ایم کالاهای خود را به کشورهای آسیایی منتقل کند، می توانیم کالاهای خود را به هند نیز بفرستیم.”

سرپرست وزارت امر به معروف و نهی از منکر می‌گوید که برای پایان دادن به اشغال و ایجاد نظام اسلامی قربانی‌های بی شماری را امارت اسلامی متقبل شده است

انتظارها از این نشست اما این است که سر انجام مکاتب متوسطه و لیسه دختران باز شود، اما معلوم نیست در این نشست بر بازگشایی مکاتب دخترانه تاکید شده است یا نه ؟

Trending

خروج از نسخه موبایل