رویداد های اخیر

برگزاری نشست متحدین دفاعی ناتو درباره تغییر ماهیت جنگ

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۹, ۱۴۰۰)

سازمان ناتو می‌گوید که ۳۰ تن از فرماندهان دفاعی این سازمان روز یک‌شنبه درآتن، مرکز یونان برای نشست خزانی کمیته نظامی ۲۰۲۱ گرد هم آمدند.

این سازمان گفته است که دستور کار کنفرانس پرچالش بود، اما ضروری بود تا کمیته نظامی بتواند راهنمایی فرماندهان استراتژیک و مشاوره به دبیرکل ناتو و شورای آتلانتیک شمالی ارائه دهد.

بر اساس اعلامیه منتشر شده از سوی ناتو، بحث‌ها بر عملیات، ماموریت‌ها و فعالیت‌های تحت رهبری ناتو و تهدیدها و چالش‌ها فراراه ناتو متمرکز بود.

در این اعلامیه آمده است که فرماندهان دفاعی در مورد ورود نیروهای نظامی به درس‌های آموخته شده ائتلاف که مشارکت این اتحادیه در افغانستان را ارزیابی می‌کند ، تبادل نظر کردند.

فرماندهان دفاعی تهدیدهای پایدار و چالش‌های دوران صلح را مورد بحث قرار دادند. آنها تأکید کردند که چگونه محیط ژئوپلیتیک در حال تغییر است و مرز بین صلح و بحران به طور فزاینده‌ای محو شده است. کمیته نظامی سپس در مورد تغییر ماهیت جنگ و چگونگی حفظ اتحاد با سرعت تغییرات تکنولوژیکی بحث کرد.

در آخرین جلسه روز فرماندهان ارتش، جنرال یانوش آدامچاک از کشور پولند را به عنوان مدیرکل بعدی ستاد نظامی بین المللی ناتو معرفی کردند.

قرار است وی در تابستان سال ۲۰۲۲ این مسوولیت را بدوش گیرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل