رویداد های اخیر

برگزاری کنسرت در کابل به منظور حفظ حقوق زنان در گفتگوهای صلح

Published

on

(Last Updated On: ثور ۲۳, ۱۴۰۰)

زوج آواز خوان کشور وجیهه رستگار و فرید رستگار امروز در نخستین روز عید سعید فطر (پنج شنبه۲۳ثور) برای حفظ حقوق زنان در روند گفت‌وگو های صلح، کنسرت برگزار کردند.

وجیهه رستگار و فرید رستگار زوج مشهور آواز خوان می‌گویند که پیام کنسرت شان، اتحاد، اتفاق و مصئونیت دست آوردهای ۲۰ ساله زنان است.

شماری از بانوان و فعالان مدنی که در این کنسرت اشتراک داشتند نیز تاکید می‌کنند که بدون حفظ دست آوردهای زنان، صلح نتیجه نخواهد داشت.

روز نخست عید، در باغ زنانه کابل، زوج آواز خوان، کنسرتی را برگزار کرده اند، بیشتر اشتراک کنندگان این کنسرت که پیام آن حفظ دست آوردهای ۲۰ ساله زنان است، نیز بانوان بودند.

این زوج آواز خوان تاکید دارند که دست آوردها و آزادی‌های مدنی زنان نباید قربانی شود.

وجیهه رستگار، آواز خوان گفت:” خواستیم این پیام را برسانیم که درهیچ شرایطی ما عقب نشینی نمی‌کنیم، هستیم و همیشه حضور داریم  و به هیچ وجه نمی‌تواند حضور ما را کم رنگ نمایند.”

فرید رستگار، آواز خوان گفت:”  آهنگ‌های ما پیام دارد به مردم ما و به مخالفین ما که بیاید با ما صلح کنند چون دیگر راهی نداریم غیراز اینکه دست به دست هم بدهیم و صلح را به کشور بیاوریم.”

شماری از بانوان اشتراک کننده در این کنسرت، نیز تاکید دارند که نباید دست آوردها در بخش آزادی‌ها و کار و بار زنان از دست برود، به گفته ی آنان بدون حفظ دست آورد های زنان صلح مفهومی ندارد.

مژده، اشتراک کننده گفت:” ما می خواهیم که دوشادوش برادرانم ما در هر عرصه که باشد ما از خود فعالیت نشان بدهیم.”

تهمینه، اشتراک کننده گفت:” ما می‌خواهیم که در گفتگوهای صلح نقش داشته باشیم و می‌خواهیم که دست آوردهای ما نادیده گرفته نشود که با آمدن طالب‌ها به ما ارزش قایل نباشند.”

این زنان می‌گویند که در دو دهه گذشته برای تثبیت نقش شان در جامعه قربانی‌های زیاد داده اند و اجازه نمیدهند تا کسی به سرنوشت شان معامله کند.

Trending

خروج از نسخه موبایل