اخبار ساحوی

برگشت بانو ستاره به هرات

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بانو ستاره که لب ودماغ او از سوی شوهرش بریده شده بود، پس از تداوی در ترکیه، به هرات برگشت. شوهر ستاره تا اکنون بازداشت نشده است. عدم برداشت شوهر ستاره باعث نگرانی برخی فعالان مدنی در این ولایت شده است.

ستاره بانوی جوانی که نیمه های یک شب سرد زمستانی، درحالت خواب مورد خشونت، ضرب وشتم شوهرش قرارگرفت و سپس لب بالای او همراه با قسمتی ازبینی اش بریده شد. او که قبلآ قادر به صحبت کردن وغذا خوردن نبود، حالا مشکلات کمتری در این زمینه دارد. ستاره میگوید: فعلآ از وضعیت صحی خوبی برخوردار است، و قرار است تا چند ماه دیگر برای مرحله دوم تداوی اش به ترکیه برود.

درهمین حال ماریا بشیر رئیس سارنوالی هرات میگوید: تاهنوز شوهر این زن شناسائی و بازداشت نشده و تامین امنیت او و خانواده اش در اولویت کار آنان است.

همچنان سید فضل الله وحیدی والی هرات گفت: که اداره محلی هرات تلاش مینماید، تا زندگی با امنیت بیشتری برای خانم ستاره وفرزندانش مهیا سازد.

بانو ستاره از سوی یک نهاد خیریه جهت تداوی به خارج از کشور انتقال داده شد. ستاره مادر چهار طفل است و 40 روزقبل دراثر خشونت های خانواده گی توسط شوهرش لب وبینی اش بریده شد و چندین ضربه چاقو نیز برسر و بدنش وارد شده بود. در همین حال یک تن از نزدیکان این بانو نهاد های مدافع حقوق زنان را متهم به سهل انگاری می کند. او میگوید این نهاد ها تنها به تاسف خوردن اکتفا کرده و کار اساسی انجام ندادند.

Trending

خروج از نسخه موبایل