رویداد های اخیر

بریتانیا یک میلیون پوند برای حمایت از افغان‌ها در ایران کمک کرد

Published

on

(Last Updated On: جدی ۲۸, ۱۴۰۰)

برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد در ایران میگوید که بریتانیا یک میلیون پوند برای حمایت از مهاجران آسیب پذیر افغان در ایران کمک کرده است.

برنامه جهانی غذا در یک اعلامیه از کمک یک میلیون پوندی بریتانیا استقبال کرده و گفته که این کمک اجازه می‌دهد تا برای پناهنده‌گان تازه وارد افغان کمک کند.

بر اساس این اعلامیه این پول برای حمایت از ۳۱ هزار پناهنده افغان که در سراسر ایران زنده‌گی میکند مصرف خواهد شد.

نگار گرامی، نماینده و مدیر برنامه جهانی غذا در ایران گفته “ما از اداره امور خارجه کشورهای مشترک‌المنافع و توسعه بریتانیا برای این کمک سخاوت‌مندانه و حمایت آنها از پروژه‌های ‌مان در ایران بی‌نهایت سپاسگزاریم. ماه‌های سخت زمستان، بیکاری، کمبود نقدینگی و افزایش قیمت‌ها، بحران انسانی در افغانستان را به بالاترین حد خود رسانده است و نزدیک به ۲۴ میلیون نفر در خطر ناامنی غذایی قرار دارند. بسیار مهم است که برنامه جهانی غذا آماده پاسخگویی به هرگونه شرایط اضطراری در پی ورود ناگهانی پناهنده‌گان باشد.”

سایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در تهران گفته کشور اش به ایران کمک می‌کند تا از تعداد زیادی از پناهجویان افغان که قصد خروج از کشور را دارند حمایت کند.

سفیر بریتانیا افزوده “بریتانیا در کنار مردم افغانستان و شرکای منطقه‌ای برای دست یافتن به آینده‌ با ثبات و صلح‌آمیز برای این کشور قرار دارد.”

این درحالی است که پس از تسلط امارت اسلامی بر افغانستان شماری زیادی از مردم افغانستان به کشورهای خارجی سفر کرده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل