Connect with us

رویداد های اخیر

بریتانیا ۳۷۴ میلیون دالر کمک به افغانستان اعلام کرد

منتشر شده

در

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۱)

پیش از برگزاری نشست جمع‌آوری کمک برای افغانستان، بریتانیا که میزبان این نشست است اعلام کرد که ۲۸۶ میلیون پوند معادل ۳۷۴ میلیون دالر دیگر را به مردم افغانستان کمک می‌کند تا مواد غذایی نجات‌بخش و حمایت‌های اضطراری صحی را فراهم کند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، قرار است که یک نشست بین‌المللی برای حمایت از درخواست ۴.۴ میلیارد دالر سازمان ملل متحد برای افغانستان به میزبانی بریتانیا برگزار شود. این نشست قرار است که در ۳۱ مارچ برگزار شود.

سازمان ملل تخمین زده است که حدود ۱۰ میلیون کودک در سراسر افغانستان برای زنده ماندن نیاز فوری به کمک‌های بشردوستانه دارند.

این نهاد به دنبال جمع‌آوری بیش از ۴ میلیارد دالر است تا برای بیرون رفت از بحران بشری افغانستان مصرف کند. این بزرگ‌ترین درخواست مالی سازمان ملل متحد برای یک کشور است.

دولت بریتانیا گفته است که در کنار کمک‌های بشردوستانه اضطراری، از خدمات اساسی مانند بهبود دست‌رسی به مراقبت‌های صحی و کمک به کشاورزان برای غلبه بر تأثیر خشکسالی نیز حمایت می‌کند.

وزارت خارجه بریتانیا گفته است که کمک جدید لندن از طریق شرکای سازمان ملل متحد و سازمان‌های غیردولتی مورد اعتماد توزیع خواهد شد.

دولت بریتانیا تأکید کرده است که هیچ کمک مالی مستقیماً به امارت اسلامی تعلق نمی‌گیرد.

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا گفته است که در حال گردهمایی کشورها در حمایت از مردم افغانستان و کمک به پیشروی در تامین غذا، سرپناه و تجهیزات صحی است.

به گفته او، زنان و دختران افغانستان در مرکز توجه بریتانیا خواهد بود. خانم تراس تاکید کرد که امارت اسلامی باید به طور سازنده برای محافظت از حقوق آن‌ها تعامل داشته باشند و فورا تصمیم خود برای جلوگیری از آموزش دختران را لغو کنند.

بریتانیا می‌گوید که کمک‌های خود به افغانستان را در سال مالی ۲۲-۲۰۲۱ دو برابر کرده است.

رویداد های اخیر

امارت اسلامی مصادره ۸۰۰ هکتار از اراضی فلسطین توسط اسراییل را محکوم کرد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۱۰, ۱۴۰۳)

وزارت امور خارجه افغانستان اعلام اسراییل مبنی بر مصادره ۸۰۰ هکتار از منطقه الاغوار (دره اردن) در فلسطین را به‌شدت محکوم کرده است.

این وزارت با نشر اعلامیه‌ای پنجشنبه گفته است که اقدامات اخیر «رژیم صهیونیستی اشغالگر عدم التزام آن رژیم به قوانین بین المللی به‌خصوص قانون بشردوستانه بین المللی می‌باشد و تداوم همچو اقدامات یک‌جانبه و ادامه چشم‌پوشی از حقوق مردم فلسطین منجر به وخامت بیشتر وضعیت خواهد شد.»

در اعلامیه آمده است: «امارت اسلامی افغانستان از بازیگران بین‌المللی به‌خصوص کشورهای مسلمان تاثیرگذار در منطقه توقع دارد تا مسوولیت‌های قانونی، انسانی و اخلاقی خویش را در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین ادا نموده، جلو گسترش شهرک‌های غیر قانونی در سرزمین‌های اشغالی را بگیرند.»

اسراییل ۸۰۰ هکتار از زمین‌های دره اردن در کرانه باختری اشغالی را برای شهرک سازی و ساخت صدها واحد مسکونی مصادره کرده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

رویترز: رهبر شاخه‌ خراسان داعش در بلوچستان پاکستان زندگی می‌کند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۳)

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که ثنا‌الله غفاری، مشهور به شهاب‌المهاجر، رهبر شاخه‌ خراسان داعش در ایالت بلوچستان پاکستان زندگی می‌کند. بربنیاد این گزارش، ثنا‌الله غفاری این گروه را به یکی از وحشتناک‌ترین شاخه‌های داعش تبدیل کرده است.

براساس گزارش رویترز، غفاری در سال ۲۰۲۰ رهبری داعش خراسان را برعهده گرفت.

رویترز افزوده است که تا پیش از حمله مرگ‌بار این گروه بر میدان هوایی کابل در سال ۲۰۲۱، اطلاعات کمی درباره غفاری موجود بود که در نتیجه آن ۱۷۰ غیرنظامی و ۱۳ سرباز امریکایی کشته شدند.

گفته می‌شود که ثناالله غفاری در چندین حمله در افغانستان، ایران، ازبیکستان، تاجیکستان و پاکستان دست داشته ‌است.

پیش از این، مقام‌های پاکستانی اعلام کرده بودند که غفاری در ماه جون سال گذشته در ولایت کنر افغانستان کشته شد، اما اکنون رویترز گزارش داده که او به پاکستان فرار نموده و در ایالت سرحدی بلوچستان زندگی می‌کند.

در همین حال، سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که طی بیش از دو سال پسین، داعش در افغانستان سرکوب شده و توان عملیاتی خود را از دست داده است.

عبدالمتین قانع تصریح کرده است: «امارت اسلامی افغانستان تا امروز عملاً ثابت کرده نه در جامه قول بلکه در جامه عمل ثابت کرده، هر کس ادعای دارد باید به دلیل ثابت کند و اگر نه همین ادعا را ما مسترد می‌کنیم. حقیقت ندارد، خاک ما مصون است و هم اکنون هیچ گروه مسلح در کشور فعالیت ندارد.»

گفتنی است که آخرین حمله‌‌‌‌ی را که داعش در افغانستان برعهده گرفت، حمله بر نزدیکی دفتر کابل بانک در کندهار بود که در نتیجه آن سه تن جان باختند و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

زلزله ۵.۲ ریشتری افغانستان را لرزاند

Published

on

(Last Updated On: حمل ۹, ۱۴۰۳)

به گزارش مرکز ملی زلزله‌نگاری هند، زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۲ ریشتر بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) افغانستان را تکان داد.

مرکز این زلزله منطقه کوهستانی شمال شرق ولسوالی اشکاشم ولایت بدخشان در عمق ۷۰ کیلومتری زمین بوده و برعلاوه افغانستان، درکشورهای تاجیکستان، ازبیکستان و قرغیزستان نیز احساس شده است.

تاهنوز تلفات جانی و خسارات مالی از اثر این حادثه گزارش نشده است.

این در حالی است که در ماه اکتوبر سال گذشته، بیش از ۲ هزار تن در نتیجه وقوع چهار زلزله‌ی ۶.۳ ریشتری در ولایت هرات جان باختند.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!