اخبار ساحوی

بزرگان قومی نورستان از بی توجهی دولت در قبال این ولایت شکایت کردند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری از بزرگان قومی نورستان که در کابل گرد هم آمده اند دولت رابه بی توجه یی در مورد بهبود وضعیت امنیتی این ولایت متهم کردند و گفتند اگر حکومت در این راستا توجه نکند شماری از ولسوالی های این ولایت بدست طالبان هراس افگن خواهد افتید و حتا نا امنی به شمال کشور کشانده خواهد شد.

درهمین حال مشارو رییس جمهوری در امور اقوام نیز با تایید اینکه دولت مرکزی به خاطر تامین امینت این ولایت توجه نکرده است از حکومت خواست تا این ولایت را با نیرو های امنیتی بیشتر تقویه نماید.

رحمت الله رشیدی مشاور رییس جمهور در امور اقوام گفت:” در مورد حملات پاکستان بالای نورستان دولت هیچ توجه ی نکرده است. نه مسوولین مرکزی کدام توجه کرده و نه هم مسوولین محلی”.

شماری از بزرگان قومی و روسای شورا های محلی این ولایت هشدار دادند اگر دولت توجه نکند این ولایت بزودی بدست طالبان هراس افگن خواهد افتید.

عارف نورستانی رییس مجمع نورستانیان گفت:” اگر نیرو های امنیتی، پولیس ملی و اردوی ملی به نورستان توجه نکنند، امکان سقوط دو ولسوالی در این ولایت نزدیک است”.

به گفته عبدالباری حیدری بزرگ قومی، نورستان از لحاظ جغرافیایی در یکی از جایگاه قرار دارد که شورشیان از آن منطقه بیشتر مقاومت کرده میتوانند و مسأله مهم بی تفاوتی دولت مرکزی است که در حقیقت پولیس ملی، اردوی ملی و یاهم پولیس محلی که از خطوط مرزی و یا هم از مردم بیچاره محل دفاع بکنند به قدر کافی وجود ندارد.

این بزرگان قومی از دولت مرکزی خواستند تا هر چی زود تر با ترتیب نیروهای دفاعی راه مسدود شده ولسوالی برگمتال باز گشایی نمایند.

نورستان یکی از ولایات شرقی کشور است که همواره با تهدید طالبان هراس افگن که گفته می شود از آنسوی مرز رهبری می شوند رو به رو است. پرتاب راکت های نظامیان پاکستان نیز این ولایت را بی نیاز نمانده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل