اخبار ساحوی

بزرگان ننگرها خواستار تغییرات در رهبری آن ولایت شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

نمایندگان مردم ننگرهار در شورای ملی، اعضای شورای ولایتی ننگرهار، شماری از فرماندهان جهادی و بزرگان قومی در آن ولایت خواستار تغییرات اساسی در ادارات ننگرهار شدند.

آنان در نشستی فیصله کردند که باید تغییرات اساسی در رهبری اداره ننگرهار به وجود آید و جلو خود سری ها، فساد اداری و غصب زمین توسط زورمندان و مقام های دولتی گرفته شوند.

میرویس یاسینی معاون اول مجلس نمایندگان میگوید، حکومت مرکزی در پیوند به فساد گسترده و سهل انگاری وظیفوی اداره ننگرهار، بی اعتنایی میکند.

آنان هشدار میدهند، در صورتیکه در رهبری ولایت ننگرهار تغییرات سالم ایجاد نشود، فساد برچیده نشود، روند غصب زمین ها متوقف نگردد و نیز از خودکامگی ها جلوگیری نشود، تظاهرات گسترده ای را راه اندازی خواهند کرد.

والی ننگرهار در این خصوص ابراز نظر نکرده، اما احمدضیا عبدالزی سخنگوی او گفته است که مقام ولایت نمی خواهد در این خصوص ابراز نظر کند.

این اولین باری نیست که نمایندگان ننگرهار در شورای ملی و بزرگان آن ولایت خواهان ایجاد تغییرات در سطح رهبری ولایت ننگرهار می شوند.

چندی پیش برای دو روز متوالی تظاهرات گسترده ای به رهبری ظاهر قدیر نماینده ننگرهار در مجلس نمایندگان، علیه والی آن ولایت برگزار شده بود.

در همین حال، شماری از باشندگان ولایت ننگرهار در عین اینکه فساد و ناکارآمدی مسئولین محلی را تایید می کنند، اما می گویند، اکثر افراد برای منافع شخصی خود علیه والی عمل می کنند.

Trending

خروج از نسخه موبایل