رویداد های اخیر

بزرگداشت از روز جهانی مهاجر و انتقاد امارت اسلامی از برخورد دوگانه جامعه جهانی در برابر مهاجرین

Published

on

(Last Updated On: قوس ۲۷, ۱۴۰۲)

معاون اقتصادی رییس الوزرا از سیاست جامعه جهانی در باره مهاجران افغان و فاجعه انسانی در غزه انتقاد می‌کند. ملا عبدالغنی برادر می‌گوید برخورد جامعه جهانی در این مورد دوگانه است زیرا اخراج اجباری مهاجران افغان و فاجعه در غزه را نمی‌بیند.

از روز جهانی مهاجر اینجا امروز (دوشنبه، ۲۷قوس) در کابل در حالی بزرگداشت می‌شود که این روزها مهاجرین افغان در بسیاری کشورها به ویژه در پاکستان و ایران با بازداشت، شکنجه و اخراج اجباری مواجه اند. تا کنون صدها هزار مهاجر از این دو کشور اخراج شده اند آنهم در بدترین شرایط جوی.

مقام‌های ارشد امارت اسلامی در این برنامه از سیاست دوگانه جامعه جهانی به شدت انتقاد می‌کنند و می‌گویند که جهان چشم‌اش را در برابر اخراج اجباری مهاجران افغان و فاجعه انسانی در غزه بسته است.

از سوی هم ملا محمد حسن اخند، رئیس الوزرا در پیامی به مناسب از این روز از جهانیان می‌خواهد جلو ظلم در برابر مهاجران افغان را بگیرند.

وی همچنان افزوده است که امارت اسلامی به حل مشکلات پناهندگان متعهد بوده و ارائه بهترین خدمات و دادن حق به آنان را وظیفه ملی و دینی خود می‌داند.

در این برنامه شمار دیگر از مقام‌های امارت اسلامی بر متوقف شدن اخراج اجباری مهاجران تاکید کردند و می‌گویند که باید به حقوق بین‌المللی مهاجران احترام گذاشته شود.

برخی از سازمان‌های بین‌المللی هم در این نشست بر حمایت از مهاجران افغان تاکید دارند.

ماریا آیتا، نماینده سازمان بین المللی مهاجرت در افغانستان می‌گوید که: «ما در حالی به افغانهای مهاجر کمک نموده ایم که افغان‌ها پس از سال‌های متمادی از پاکستان اخراج می‌شوند، اما ما از سه دهه بدینسو به خدمات خود ادامه داده ایم و ما با وزارت مهاجرین از نزدیک کار میکنیم و از آغاز سال روان میلادی برای ۱.۵ میلیون تن کمک نموده ایم.»

از روز جهانی مهاجر در حالی بزرگداشت می‌شود که میلیون‌ها افغان در کشورهای دیگر مهاجر اند و وضعیت مناسبی ندارند.

Trending

خروج از نسخه موبایل