اخبار ساحوی

بسا جای شرم است که هنوز برای تشکیل کابینه اقدام نشده: ولسی جرگه

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

شماری ازاگاهان سیاسی هشدار میدهند؛ در صورت که حکومت افغانستان سیاست قاطع در برابر پاکستان روی دست نگیرد، سیاست های مغرضانه اسلام اباد در قبال این کشور تغییر نکرده، و سفر مقامات افغان به این کشور نیز بی دستاورد خواهد بود.

غفور لیوال رییس مرکز مطالعات استراتیژیک افغانستان معتقد است که اگر اسلام اباد برای پایان جنگ افغانستان حمایت از گروه های شورشی را پایان ندهد و لانه های امن این جنگجویان در خاک اش را نه بندد،با خطر تجزیه روبرو خواهد بود.

انان همچنان تغییر سیاست های مغرضانه این کشور در برابر افغانستان را نیازمند سیاست قاطع میدانند.

طاهر هاشمی یکي از این اگاهان سیاسی تمامی تعهدات و حرف های مقامات پاکستان با رییس جمهور کشور را تکراری میدانند و تاکید دارند تنها راهکاری که اسلام اباد را وادار به مبارزه صادقانه علیه تروریزم سازد فشار های امریکا خواهد بود.

در این میان صالح محمد صالحاعضو مجلس نماینده گان دیدگاه های شان در مورد نخستین سفر رییس جمهور غنی به اسلام اباد را اینگونه ارایه میدارد:” بسا جای شرم است که شما (غنی) هنوز برای تشکیل کابینه اقدام کرده نه میتوانید، چطور ممکن است تا بخاطر ایجاد تعلقات به کشور های بیرونی به خارج سفر نمایید! بهتر این این است تا در قدم اول نظام را بساز.”

پس از سقوط رژیم طالبان پاکستان تنها امید برای تامین صلح در افغانستان بوده است اما این کشور همواره روابط کابل و اسلام اباد تنش الوده بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل