اخبار ساحوی

بسم الله محمدی: اردوی ملی هنوز هم در بخش های استخبارات و نیروی هوایی با مشکلات رو به رو اند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۲۳, ۱۳۹۱)

مقامات وزارت دفاع ملی که در فراغت افسران اردوی ملی صحبت میکرد گفت:” هرچند اردوی ملی در چند سال گذشته، رشد چشمگیری داشته است، اما هنوز هم اين نيروها در بخشهاى استخبارات، نیروی هوايى، انجنيرى و جنگ افزارهای سنگین با مشکلاتی رو به رو اند”.

جنرال بسم الله محمدی وزیر دفاع ملی در مراسم فراغت ۲۷۵ افسر اردوی ملی که پس از سپری نمودن دورۀ آموزشی نظامی چهار ساله سند فراغت بدست آوردند. از توانایی های اردوی ملی ستایش کرد و تاکید کرد که در دو سال آینده، ادوی ملی ماموریت های مهمی در پیش دارد که باید آن را به گونه درست انجام دهد.

آقای محمدی در این سخنرانی از کاستی ها در بخش های استخباراتی، نیروی هوایی و نیز نبود جنگ افزارهای سنگین در اردوی ملی یاد آوری نمود گفت:” تجهیزات ، کشف استخبارات، حمایت توپچی، مبارزه با ماین و مواد منفجره و بخش های لوژستیکی و تدارکات چالش های عمده ما را تشکیل میدهد”.

اما از افسرانی که تازه سند فرغت را به دست آورده اند ستایش کرده گفت:” افسرانى که تازه فارغ شده اند، خلا ها و کاستی های اردوى ملی را تا اندازه ای پر خواهند کرد”.

به باور وزیر دفاع ملی، افغانستان در شرايط حساس تاريخ قرار دارد و اردوى ملى، در برابر مداخله های خارجى ايستادگى خواهد کرد و نخواهد گذاشت که کشور يکبار ديگر به گذشته برگردد.

از سوی هم وزر دفاع ملی از تدابیر امنیتی انتخابات ریاست جمهوری و شورا های ولایتی پیشرو اطمینان داد و گفت:” انتخابات سومین دور ریاست جمهوری و انتخابات شورا های ولایتی که از دست آورد های ملی کشور است باید موفقانه سپری شود”.

گفته میشود که در حال حاضر، شمار نیروهای اردوی ملی نزديک به ٢٠٠ هزار تن ميرسد.

اکادمى ملى نظامى، هشت سال پیش ایجاد شد و تاکنون  بیش از ٨٠٠ افسر در پنج دوره در این مرکز آموزش دیده اند.

Trending

خروج از نسخه موبایل