رویداد های اخیر

بلینکن: نیروهای ایتلافی یکجا از افغانستان خارج خواهند شد

Published

on

(Last Updated On: حمل ۲۵, ۱۴۰۰)

انتونی بلینکن، وزیر خارجه امور امریکا گفته که نیروهای دیگر ایتلافی در هماهنگی با نیروهای امریکایی به تاریخ ۱۱ ماه سپتمبر افغانستان را ترک خواهند کرد.

این در حالی است که قرار است تا چند ساعت دیگر جوبایدن، رییس جمهور امریکا، تصمیم اش را در باره خروج نیروهای خارجی از افغانستان اعلام کند.

به اساس گزارش‌ها سازمان ناتو ۷۰۰۰ نیروهای خارجی بدون نیروهای امریکایی در افغانستان دارد که از کشورهای استرالیا، نیوزیلند و جورجیا استند.

در کنار این ۲۵۰۰ تن از سربازان امریکایی نیز در این کشور حضور دارند که با نیروهای ناتو در بخش حمایت هوایی، آموزش و پلان گذاری کمک میکنند.

وزیر خارجه امریکا گفته است که یکجا با نیروهای ناتو به افغانستان آمده و یکجا این کشور را ترک خواهند کرد.

او در این باره گفت:” من در اینجا استم تا با متحدین خود از نزدیک کار کنم، با سرمنشی عمومی ناتو در مورد اصول که از اول تهیه کردیم، انتخاب کردیم  و یکجا بیرون میشویم.”

وزیر خارجه امریکا افزود:” ما در ماه های آینده در باره خروج نیروهای خود از افغانستان به گونه مصوون، حساب ده و هماهنگ با هم از نزدیک کار خواهیم کرد.”

این درحالی است که امروز وزیران خارجه و دفاع سازمان ناتو در باره خروج نیروهای خارجی از افغانستان بحث خواهند کرد.

به اساس گزارش رویترز، لووید آستین، وزیر دفاع امریکا، نیز به بروکسل رسیده تا در این نشست سرکت کند.

یک مقام ارشد سازمان ناتو به رویترز گفته که همه اعضای این سازمان در باره خروج سربازان خارجی از افغانستان با تصمیم بایدن مخالفت نخواهد کرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل