اخبار ساحوی

به خشونت کشیده شدن تظاهرات در غور؛ ۶ نفر کشته شدند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

در پی به خشونت کشیده شدن تظاهرات در ولایت غور، دست کم شش نفر به شمول احمدخان نوید خبرنگار رادیو محلی غور و دو سرباز پولیس کشته  و  ۱۹ تن دیگر به شمول ده پولیس زخمی شده اند. 

فعالان جامعه مدنی در ولایت غور گفته اند که برخی از افراد بعد از توزیع کمک یک موسسه قطری در فیروزکوه که کمک دریافت ننمودند، دست به تظاهرات زدند.

معترضین در شهر فیروز کوه مرکز ولایت غور میگویند به دلیل توزیع نا عادلانه مواد غذایی از سوی ‏مسوولان محلی این ولایت اقدام به مظاهره کردند. این افراد میگویند زمانیکه برای دادخواهی مقابل ‏ساختمان ولایت رسیدند، با برخورد نادرست پولیس روبرو شدند و سپس بر آنها شلیک شده است. ‏

در این رویداد شش تن از جمله دو سرباز پولیس و چهار فرد ملکی به شمول یک خبرنگار رادیو محلی ‏سرحد جان باختند و نوزده تن دیگر از جمله ده سرباز پولیس و نه فرد ملکی زخمی شدند. فرمانده ‏پولیس در غور میگوید در میان مظاهره کنندگان افراد مسلح حضور داشتند و در ابتدا آنها تیر اندازی ‏کردند. ‏

 به گفته وی تظاهرات زمانی صورت گرفت که برای ۱۵۰۰ تن افراد بی بضاعت از سوی یک موسسه قطری در غور کمک صورت گرفت و تعدادی از افراد مدعی هستند که برایشان توزیع نشده است.

از سوی هم معلومات نشان می دهد که این مظاهره باشنده گان غور با پرتاب سنگ و چوب به سوی دفتر والی وفرمانده پولیس غور آغاز شده بود.

پولیس غور گفته است که آنها جهت متفرق کردن مردم از فیرهای هوایی استفاده کردند، اما شاهدان عینی می گویند که، فیرها هدفمند بوده که در نتیجه آن ۴ تن کشته حدود ۲۰ تن دیگر زخم برداشته اند.

فعالین مدنی در غور تاکید می کنند که این مساله باید به صورت جدی پیگیری شود و عاملین اصلی این ‏قضیه باید مجازات شوند. ‏

در همین حال سازمان عفو بین الملل نیر خواستار بررسی همه جانبه این رویداد شده است.

 

Trending

خروج از نسخه موبایل