تجارت

به زودی پروازهای دهلیز هوایی افغانستان به خارج سرگرفته می‌شود

Published

on

(Last Updated On: میزان ۱۵, ۱۴۰۰)

اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که قرار است هفته آینده پروازهای دهلیز هوایی افغانستان به خارج از کشور از سر گرفته شود.

به گفته این اتاق در نخستین پرواز دهلیز هوایی محصولات جغلوزه سیاه افغانستان به خارج صادر خواهد شد. اتاق تجارت همچنان برخورد پاکستان را با بازرگانان افغان انتقاد می‌کند و خواستار ایجاد سهولت‌ها در بنادر تورخم و سپین بولدک است.

معاون اتاق تجارت گروگان گیری پول خزانه افغانستان را از سوی امریکا نیز بر وضعیت اقتصادی کشور نگران کننده می‌داند.

حدود دوماه پیش با روی کار آمدن امارت اسلامی در افغانستان همه فعالیت‌های اقتصادی و تجارتی در کشور متوقف شد، حالا با بهبود وضعیت امنیتی و سیاسی، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری در گفتگو با آریانانیوز می‌گوید هفته آینده پروازهای دهلیز هوایی از سر گرفته می‌شود و در نخستین پرواز جلغوزه افغانستان به خارج صادر خواهد شد.

محمد یونس مهمند، معاون اتاق تجارت و سرمایه گذاری می‌گوید که:” پروازها انشاالله آماده است شاید تا چهار یا پنج روز دیگر یعنی هفته آینده انشاالله نخستین پرواز کارگو به خارج صورت می گیرد.”

معاون اتاق تجارت برخورد پاکستان را با بازرگانان افغان خوب نمی داند و خواستار روابط نیک این کشور با تاجران افغان است.

آقای مهمند گفت:” برخوردها خوب نیست ما در تمام بخش‌های اقتصادی همرای تمام دوستان و همسایگان بخاطر بهبود وضعیت اقتصادی خواستار احترام متقابل هستیم.”

آقای مهمند متوقف بودن پول خزانه افغانستان در امریکا را نگران کننده می‌داند و می‌گوید ادامه این وضعیت بحران اقتصادی را در کشور بیشتر می‌سازد.

آقای مهمند دراین باره افزود:” ما خواستار رهایی پول‌های افغانستان شدیم همین سیستم بانکی ما هم که مشکل مواجه است از خاطر بند بودن همین پول‌ها است و تمام پروژه‌های بزرگ متوقف است.”

از سوی دیگر اتاق تجارت بر عادی شدن فعالیت بانکداری نیز تاکید می‌کند و روند تجارت و سرمایه گذاری را وابسته به فعالیت بانکداری میداند.

Trending

خروج از نسخه موبایل