اخبار ساحوی

بیجا شدگان داخلی تخار پشت دروازه های ادارات دولتی سرگردان اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

همزمان با شدت فصل سرما بیجا شدگان داخلی در ولایت شمال تخار به منظور دریافت کمک به پشت دروازه های ادارات دولتی سرگردان اند.

آنها میگویند در اثر درگیری های دوامدار از ولسوالی های ماورای کوکچه به شهر تالقان، مرکز ولایت تخار، آواره شده و اکنون هیچ امکانات اولیه زندگی را هم در اختیار ندارند.

آواره گان داخلی ولسوالی های ماورای کوکچه از نهادهای امداد رسانی و حکومت محلی تخار میخواهند تا برای تهیه سرپناه برای آنها کمک کنند.

فضل الله مجددی، والی ولایت تخار از آمادگی در قسمت توزیع کمک ها به این بیجا شدگان داخلی سخن میگوید و می افزاید که نهادهای مسئول آماده کمک رسانی به نیازمندان متاثر از حوادث طبیعی نیز میباشند.

در همین حال، رازق زنده، رئیس ریاست مبارزه با حوادث طبیعی ولایت تخار میگوید: “بیش از ۲ هزار بیجا شده داخلی در این ولایت وجود دارند که برای شان کمک های صورت گرفته است.”

به دلیل نبود تسهیلات و امکانات لازم، شماری از ولایات آسیب پذیر افغانستان در برابر حوادث طبیعی فصل زمستان، دستخوش حوادث مرگبار و خسارت بار گردیده که صدها خانواده در اثر آن بیجا شده و به تعداد بیجا شدگان داخلی ناشی از جنگ افزوده می شود.

Trending

خروج از نسخه موبایل