اخبار ساحوی

بیشتر از شصت درصد نیرو های پولیس مرزی با جنگ افزار های جدید تجهیز شده اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

یک جنرال ارشد وزارت امور داخله در شمال افغانستان ميگويد:

بیشتر از شصت درصد نیرو های پولیس مرزی درین مناطق با جنگ افزار های جدید و وسایط زرهی تجهیز شده و در حال حاضر آلمان و امریکا برنامه آموزش این نیرو ها را شدت بخشیده اند . جنرال عبدالحبیب سید خیل قوماندان زون نمبر 5 پولیس مرزی همچنان از بازداشت یک تبعه عرب که گمان می رود با گروه القاعده در ارتباط باشد و قصد داخل شدن به قلمرو افغانستان را داشت , خبر می دهد  .

محمد بشیر انصاری گزارشگرراديو- تلويزيون آريانا گزارش ميدهد:

دو پایگاه عمده آموزش نیرو های مرزی افغانستان که توسط امریکا و آلمان در ولایت های بلخ و جوزجان ایجاد شده برنامه های آموزش و تجهیز این نیرو ها را شدت بخشیده اند .

جنرال عبدالحبیب سید خیل قوماندان زون نمبر 5 پولیس مرزی در شمال می گوید:

نیرو های مرزی در 6 ولایت , 33 ولسوالی , هفت گذرگاه مرزی و شش فرود گاه در شمال حضور فعال داشته و 60 در صد این نیرو ها با جنگ افزار های پیش رفته و جدید و وسایط زرهی تجهیز شده اند که آنها می توانند در عملیات های نظامی و گرفتن مسولیت های امنیتی از نیرو های خارجی نقش سازنده ی را ایفا نمایند  .

جنرال سید خیل از دست آورد های نیز در گذرگاه های مرزی سخن می گوید . بازداشت یک عضو عرب القاعده که قصد ورد غیر قانوانی به افغانستان را داشت و ضبط نزدیک به بیست هزار بوتل مشروب الکلی .

به تازه گی یک گروه از افسران پولیس مرزی در پایگاه آموزشی بلک واتر در شهر شبرغان آموزش های ویژه را از آموزگاران امریکایی فرا گرفتند  و حالا آنها می دانند تا معیاری با قاچاق و ترافیک مواد مخدر , انسان و اسلحه مبارزه نمایند . این افسران قرار است در گذرگاه های مرزی و بنادر تجارتی در شمال اعزام شوند.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Trending

خروج از نسخه موبایل