کوید۱۹

بیش از نیمی از امریکایی‌ها مبتلا به کووید-۱۹ بوده اند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۷, ۱۴۰۱)

بر اساس یک آمار سراسری امریکا پس از افزایش بی‌سابقه موارد کووید-۱۹ در اومکرون، حدود ۵۸٪ از جمعیت ایالات متحده به طور کلی و بیش از ۷۵٪ از کودکان کوچکتر از زمان شروع همه گیری به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

این مطالعه از سوی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC) اولین بار است که در آن بیش از نیمی از جمعیت ایالات متحده حداقل یک بار به ویروس SARS-CoV-2 مبتلا شده اند.

قبل از ورود اومکرون در دسامبر ۲۰۲۱، یک سوم از جمعیت ایالات متحده شواهدی از عفونت قبلی SARS-CoV-2 داشتند.

بر اساس داده‌های جدید، اومکرون عفونت را در هر گروه سنی افزایش داده است، اما کودکان و نوجوانان، که بسیاری از آنها واکسین نشده‌اند، بالاترین میزان عفونت را داشتند، در حالی که افراد ۶۵ سال و بالاتر – جمعیتی که به شدت واکسینه شده‌اند – کمترین میزان ابتلا را داشتند.

در طول دوره دسامبر تا فبروری – زمانی که موارد اومکرون در ایالات متحده بیداد می کرد – ۷۵.۲٪ از کودکان ۱۱ ساله و کمتر دارای آنتی بادی های مرتبط با عفونت در خون خود بودند که این رقم در دوره سه ماهه قبل ۴۴.۲٪ بود. در میان آن ۱۲ تا ۱۷، ۷۴.۲درصد دارای آنتی بادی بودند که از ۴۵.۶ درصد از سپتامبر تا دسامبر افزایش داشت.

دانشمندان به دنبال آنتی‌بادی‌های خاصی بودند که در پاسخ به ویروس SARS-CoV-2 تولید می‌شوند و تنها پس از عفونت وجود دارند و توسط واکسن‌های کووید-۱۹ تولید نمی‌شوند. مقدار کمی از این آنتی بادی‌ها می تواند تا دو سال در خون باقی بماند.

دکتر روشل والنسکی، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده، به خبرنگاران گفت که عفونت‌های کووید-۱۹ ایالات متحده در حال افزایش است و در هفته گذشته ۲۲.۷ درصد افزایش یافته و به۴۴۰۰۰نفر در روز رسیده است. میزان بستری شدن در شفاخانه برای دومین هفته متوالی افزایش یافت و ۶.۶ درصد افزایش یافت.

در حالی که مرگ و میرها دریک هفته به ۱۳.۲ درصد کاهش یافته است، ایالات متحده به سرعت به طرف ۱ میلیون کل مرگ و میر ناشی از کووید نزدیک می‌شود.

بر اساس اطلاعات، بیش از ۶۶ درصد از جمعیت ایالات متحده به طور کامل در برابر کووید-۱۹ واکسینه شده اند و تقریباً ۴۶ درصد از آنها یک واکسین تقویت کننده داشتند.

Trending

خروج از نسخه موبایل