Connect with us

رویداد های اخیر

بیش از یک هزار مهاجر افغان از ایران به کشور برگشتند

منتشر شده

در

(Last Updated On: )

در ادامه بازگشت مهاجرین افغان از کشور ایران، وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان اعلام کرده است که بیش از یک هزار مهاجر افغان از کشور ایران به‌گونه اجباری به کشور برگشت نمودند.

این وزارت روز دوشنبه (۱۳ قوس) در صفحه ایکس نوشته است که تعداد این مهاجرین حدود یک هزار و ۸۶۰ تن می‌باشد.

این وزارت افزوده است که این تعداد مهاجرین از طریق بندر اسلام قلعه هرات به کشور برگشته اند.

آمریت سرحدی اسلام قلعه نیز اعلام کرده است که این افراد شامل خانواده‌ها و افراد مجرد می‌باشند.

این در حالی است که دو روز قبل نیز این وزارت اعلام کرده بود که بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران به افغانستان به طور اجباری برگشتند.

رویداد های اخیر

National Procurement Commission approves 14 projects worth 4 billion AFN

Published

on

(Last Updated On: )

In the regular meeting on Wednesday chaired by the Deputy Prime Minister for Economic Affairs Mullah Abdul Ghani Baradar, the National Procurement Commission reviewed 24 projects and approved 14.

These 14 projects are worth 4 billion AFN. In addition, 6 projects were extended, and the contract of one project was canceled, the deputy PM’s office said in a statement.

Additionally, the Directorate of National Procurement was directed to resubmit one project for open bidding and to comprehensively evaluate the contracts of two projects, with a report to be shared with the Commission’s leadership.

The approved and extended projects include completing the Kabul-Kandahar highway, providing electrical equipment for Da Afghanistan Breshna Sherkat (DABS) across various provinces, and constructing several key roads in Kabul city, among other initiatives.

Meanwhile, the statement added that the Islamic Emirate of Afghanistan is funding these projects.

Continue Reading

رویداد های اخیر

دیدار ملابرادر با رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا و هیأت همراهش

Published

on

(Last Updated On: )

معاون اقتصادی ریاست الوزراء با رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا و هیأت همراهش دیدار نمود.

ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست الوزراء روز چهارشنبه (۱۶ جوزا) در دفتر کارش با محمد یوسف کالا، رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا و هیأت همراهش دیدار نمود.

در این دیدار هر دو طرف در مورد روابط سیاسی، اقتصادی، تجارتی و توسعه روابط دو جانبه میان ملت‌های دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت که، افغانستان و اندونیزیا در طول تاریخ روابط خوبی داشته اند و اکنون زمینه بهتری برای توسعه این روابط مهیا گردیده و هر دو کشور باید برای تقویت روابط خویش با یکدیگر همکاری مشترک نمایند.

ملا برادر افزود که با تامین امنیت سرتاسری در افغانستان، فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در بخش انرژی، معادن، بندهای آبی، زیربناها، صنعت و سایر زمینه‌ها ایجاد شده و سرمایه‌گذاران اندونیزیایی می‌توانند در این زمینه سرمایه‌گذاری کنند.

معاون اقتصادی ریاست الوزراء گفت، امارت اسلامی تسهیلات لازم را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده و از هیچ نوع همکاری در این زمینه دریغ نه خواهند ورزید.

محمد یوسف کالا، رئیس هلال احمر و شورای مساجد و معاون پیشین رئیس جمهور اندونیزیا، پیشرفت‌های به وجود آمده در افغانستان را ستایش نموده افزود که، این وضعیت واقعی افغانستان را به دولت، مردم اندونیزیا و جهان به تصویر خواهد کشید.

وی گفت که اندونیزیا خواهان گسترش روابط خود با افغانستان در زمینه‌های مختلف است و سرمایه‌گذاران اندونیزیایی تمایل به سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان دارند.

آقای کالا افزود که، در آینده نزدیک هیأت اقتصادی اندونیزیایی برای سرمایه‌‎گذاری روی معادن افغانستان به کابل می‌آیند و در مورد همکاری‌های مشترک اقتصادی در زمینه‌های مختلف با طرف افغان گفتگو خواهند کرد.

همچنان در پایان، هر دو طرف بر توسعه روابط افغانستان و اندونیزیا در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجارتی و تعلیمی تاکید کردند.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در نشست سن‌پیترزبورگ اشتراک می‌کند

Published

on

(Last Updated On: )

عبدالمنان عمری، سرپرست وزارت کار و امور اجتماعی در نشست اقتصادی سن‌پیترزبورگ در روسیه اشتراک می‌کند.

در خبرنامه وزارت کار و امور اجتماعی آمده است که عبدالمنان عمری صبح امروز (چهارشنبه، ۱۶جوزا) به روسیه سفر کرد.

این مقام حکومت سرپرست پیش از این به قطر سفر کرده بود.

این نشست امروز در شهر سن‌پیترزبورگ روسیه آغاز می‌شود و تا چهار روز ادامه خواهد داشت.

این نشست بیست‌وهفتمین نشست «سران اقتصادی» در روسیه است.

قابل ذکر است که اجلاس اقتصادی سن‌پیترزبورگ به مدت ۲۷ سال در شهر سن‌پیترزبورگ پایتخت اقتصادی روسیه با حضور مهمان برگزار می‌شود و موضوعات مختلف اقتصادی مهم جهان در این اجلاس مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و همچنین توافق نامه‌های در زمینه‌های اقتصادی و تجارتی امضا می‌شود.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!