جهان

بیش از ۱۰۰ نفر هنگام انتظار برای کمک در غزه جان باختند

Published

on

(Last Updated On: حوت ۱۱, ۱۴۰۲)

مقام‌های صحی غزه اعلام کرده اند که نیروهای اسراییلی پنج‌شنبه بیش از ۱۰۰ فلسطینی را در حالی که منتظر دریافت کمک بودند، به‌ضرب گلوله کشتند.

اما اسراییل افرادی را که لاری‌های کمک‌رسانی را محاصره کرده بودند، مقصر این تلفات دانست و گفت که قربانیان زیر پا گذاشته یا زیر گرفته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقام‌های صحی فلسطین اعلام کرده اند در این حادثه در نزدیکی شهر غزه حد اقل ۱۱۲ نفر کشته و بیش از ۲۸۰ نفر زخمی شدند.

این بیشترین تلفات غیرنظامیان در چند هفته اخیر است. حماس گفته است که این حادثه می‌تواند مذاکرات در قطر را با هدف تامین آتش بس و آزادی گروگان‌های اسراییلی که در اختیار دارد به خطر بیندازد. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند این حادثه مذاکرات را پیچیده ‌کند، گفت: «می‌دانم که این کار خواهد شد.»

به گفته مقام‌های صحی فلسطین، داکتران در غزه اظهار داشتند که نمی‌توانند به سیل صدمات جدی رسیدگی کنند. تعداد جان باختگان در نزدیک به پنج ماه جنگ از مرز ۳۰ هزار نفر گذشته است.

اردوی اسراییل بیان کرده است که لاری‌ها توسط قراردادی‌های خصوصی به عنوان بخشی از عملیات کمک رسانی که در چهار شب گذشته بر آن نظارت داشت، اداره می شد.

یکی از مقام‌های اسراییلی گفته است که دو حادثه به فاصله صدها متر از یکدیگر رخ داده است. در اولین مورد، ده ها نفر کشته یا مجروح شدند که می خواستند از لاری‌ها کمک بگیرند و زیر پا گذاشته شدند.

او گفت که در حین حرکت لاری‌ها، حادثه دوم و بعدی رخ داد. وی افزود که برخی از افراد در جمعیت به نیروهایی که احساس خطر می کردند، نزدیک شدند.

وزارت امور خارجه ایالات متحده اعلام کرده که به دنبال اطلاعات در مورد این حادثه است.

Trending

خروج از نسخه موبایل