خبرهای تازه

بیش از ۲۵۰ نظامی و ۱۰۰ غیر نظامی در یک هفته گذشته در افغانستان جان باختند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

یک هفته گذشته، زمان کم پیشینه یی که تلفات شمار زیادی از شهروندان کشور هم نظامی و هم غیرنظامی را داشته است.

در این هفته طالبان بر بخش های از شهر غزنی حمله کردند؛ پایگاه نظامی علاوالدین در بغلان و قرارگاه چینایی ها در ولایت فاریاب را نیز سقوط داده و سربازان محاصره در آن را گلوله باران کردند.

پس از چاشت روز چهارشنبه نیز حمله خونین بر یک مرکز آموزشی در غرب کابل رخ داد و تلفات آن تکان دهنده بود:

در رویداد بر این مرکز ۶۵ نفر جان باختند و بیش ۷۰ تن دیگر هم زخمی شده اند.

۱۴۵ نظامی و ۶۰ ملکی جان باخته از رویداد غزنی است، اما در حالیکه بیش از ۲۰۰ غیر نظامی و نظامی نیز در همین رویداد زخمی شده اند.

در بغلان، طالبان بر یک پایگاه و دو پاسگاه نظامی در منطقه علاوالدین این ولایت حمله کرده اند که در نتیجه ی آن ۴۵ سرباز جان باختند.

در قرارگاه چینایی های ولسوالی قیصار فاریاب که بیش از یک هفته در محاصره طالبان بود؛ شورای ولایتی فاریاب می گوید که در این حمله نیز ۱۵۰ تن از سربازان ارتش کشته و یا زخمی و یاهم اسیر شده اند.

محمدرادمنش، معاون سخنگوی وزارت دفاع ملی در پیوند به این همه کشته، آنهم در یک هفته گفت: “نیرو های امنیتی دفاعی را دیدید که تا اخرین قطره خون خود جنگیدند.”

هرچند ادعا های وجود دارد که در آتش بس روز های عید سعید فطر، طالبان در بخش های از شهر ها جا گرفته اند و آمدن فوج فوج از این گروه سبب رخداد این چنینی شده است، اما از عینک پولیس موضوع چیز دیگری است.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت داخله افزود: “حمله بر غزنی از ضعف ما نبوده است. گروه حقانی، القاعده و  گروه های شورشی دیگر با طالبان کمک کردند و این حمله را انجام دادند.”

هرچند در ماه اخیر حملات مخالفان مسلح دولت کم پیشینه ترین آمار تلفات را از خودش به ثبت رسانده که بیشترین آن در یک هفته ی گذشته بوده است.

Trending

خروج از نسخه موبایل