اخبار ساحوی

بیش از ۵۰ تن از اثر سردی هوا در فاریاب جان باختند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

گزارش های ارائه شده از سوی مقام های محلی ولایت فاریاب میرسانند که از اثر سردی هوا و برفباری ها در این ولایت بیش از ۵۰ تن جان باختند، ۹ تن زخمی شده اند، ۳۰ چوپان با ۷ هزار مواشی مفقود اند و ۲۰ راس مواشی دیگر تلف شده است.

برفباری های سنگین و شدت سرما در ولایت فاریاب خسارات جانی و مالی هنگفت برای باشندگان این ولایت به بار آورده است.

ولسوالی های پشتونکوت، بلچراغ، دولت آباد، قرمقول، اندخوی، خواجه سبزپوش، قیصار، گرزیوان و کوهستان فاریاب مناطقی اند که باشندگان آن بیشترین خسارات را در این برفباری ها متقبل شده اند.

جاوید بیدار، سخنگوی والی فاریاب میگوید که نظر به گزارش های ابتدایی که به دست آورده بودند، از اثر سردی هوا و برفباری ها ۲۶ تن جان باخته بودند اما تازه ترین گزارش ها نشان میدهد که آمار تلفات ناشی از برفباری سنگین در فاریاب به بیش از ۵۰ تن رسیده است.

در همین حال ۹ تن زخمی، ۳۰ چوپان در ولسوالی بلچراغ با ۷ هزار راس مواشی مفقود شده اند و ۲۰ راس مواشی دیگر نیز از بین رفته اند.

آقای بیدار میگوید، زخمی های حوادث طبیعی اخیر به شفاخانۀ میمنه انتقال یافته اند.

مسئولین امنیتی فاریاب از اقدامات فوری برای شناسایی و کمک رسانی به آسیب دیدگان سخن زده، از نجات ۷۲ واسطۀ مسافربری که از اثر مسدود شدن شاهراه شماره يك فارياب-جوزجان در میان برف گیر مانده بودند، خبر میدهند.

به گفتۀ مسئولان، همه مسافرین این وسایط توسط پوليس نجات یافته و به شهر میمنه منتقل شده اند.

تخریب ۱۳۳ منزل مسکونی نیز در جریان برفباری های شدید فاریاب از سوی مسئولان تأیید شده و تا کنون ۵۰۰ خانواده آسیب دیده شناسایی شده اند.

آقای بیدار احتمال میدهد، که آمار تلفات جانی در بخش های مختلف فاریاب از ۵۰ تن هم بیشتر شود.

گزارشگر: وحیده فیضی

Trending

خروج از نسخه موبایل