خبرهای تازه

بیمارستان «محمد علی جناح» در کابل افتتاح شد

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۳, ۱۴۰۱)

بیمارستان دوصد بستر «محمد علی جناح» که به هزینه ۲۴ میلیون دالر امریکایی از سوی حکومت پاکستان در منطقه دشت برچی کابل بنا گردیده، طی مراسمی با حضور مقام‌های حکومت افغانستان و سفیر پاکستان در کابل امروز(شنبه، ۳۱ حمل) به بهره برداری سپرده شد.

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم افتتاح این بیمارستان می‌گوید، حکومت در فراهم کردن خدمات صحی به مردم ناکام بوده و هنوز هم شهروندان کشور برای درمان به بیرون از کشور می‌روند.

آقای دانش می‌گوید: “هنوز هم در اکثر مناطق کشور به شمول پایتخت با چالش های زیاد مواجه هستیم و شهروندان ما برای درمان در بیرون از کشور میروند و ادویه باکیفیت در مراکز صحی ما وجود ندارد.”

در همین حال، محمد خان، وزیر دولت در امور پارلمانی کشور پاکستان هنگام افتتاح این بیمارستان در کابل ابراز می‌دارد که اسلام آباد آماده است تا افغانستان را در بخش صحت همکاری کند.

آقای خان بیان می‌دارد: ” نخست وزیر ما گفته است که اگر ما گشنه هم بمانیم، تعهدات خود را در بخش صحت عملی می کنیم و بزودی یک شفاخانه تداوی سرطان را نیز در افغانستان ایجاد خواهیم کرد.”

از سوی هم، فیروز الدین فیروز، وزیر صحت کشور در مراسم افتتاح این بیمارستان بیان میدارد: ” کمک و همکاری پاکستان به هزینه ۲۴ میلیون دالر امریکایی که شامل زیرساختار این بیمارستان، هم تجهیزات این بیمارستان و هم تربیه و تریننگ است افتتاح می شود و یک مرجع است که در بخش تخصصی و فوق تخصصی به مردم فعالیت خواهد کرد.”

این بیمارستان در حالی  به بهره برداری سپرده می شود که پیش از این  باشنده‌گان منطقه دشت برچی کابل از نبود خدمات صحی در این منطقه  با چالش‌های زیاد دست و گریبان بودند. به گفته مسوولان وزارت صحت عامه با اعمار این بیمارستان مشکلات خدمات صحی این منطقه برطرف خواهد شد.

Trending

خروج از نسخه موبایل