اخبار ساحوی

بیوه های سربازان افغان در بدل گرفتن معاش تقاعدی مورد ‘سو استفاده جنسی’ قرار گرفته اند

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

 بازرس ویژه امریکا برای باز سازی افغانستان یا سیگار می گوید، بیوه های سربازان افغان در بدل گرفتن معاش تقاعدی مورد سو استفاده جنسی قرار گرفته اند.

سیگار مورد تکان دهنده را گزارش می کند که در آن برخی از زنان بیوه  سربازان افغان مورد استفاده های جنسی قرار  می گیرند. گرفتن معاش تقاعد همسرانشان که در میدان های نبرد قربانی می شوند بهانه برای مقام های می شود که این زنان را آزار جنسی کنند.

جان سپکو، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان می گوید: “جنبه ملکی نیروهای امنیتی افغانستان مهم است مقصد من این است که ما داستان ها وحشتناک را در مورد بیوه های سربازان افغان شنیده ایم که باید به منافع جنسی به منظور دریافت حقوق تقاعد همسرانشان عمل کنند.”

 وزارت دفاع ملی با آنکه از این مورد اعلام بی خبری می کند اما می گوید، وزیر دفاع برای بررسی این موضوع هیات تعین کرده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی می گوید:” این چنین چیزی را در وزارت دفاع ملی ما خبر نداریم اما همینکه سیگار گزارش داد وزیر خودشان به ریاست معاون اول خود هیاتی را برای بررسی این موضع تعین کرد.”

سیگار همچنان از وضعیت نادرست موجود در نهاد های امنیتی نگران است .

جان سپکو می افزاید:”در وزارت های که از نیروهای افغان حمایت می کنند مشکلات جدی وجود دارد و هدف ما ایجاد حکومتی است که با افراد خراب کار مبارزه کند.”

علاوه براین گزارش نگران کننده از سیگار، ۲۶۰ صفحه بیان دیگر هم از فساد های گسترده و متفاوتی دارد؛ که مقام های امنیتی در آن به نحوی شامل اند

Trending

خروج از نسخه موبایل