Connect with us

رویداد های اخیر

تأکید رهبر امارت اسلامی در گردهمایی علما بر تطبیق احکام اسلام در کشور

منتشر شده

در

(Last Updated On: عقرب ۲, ۱۴۰۱)

امروز جمعه، ۱۰ سرطان، مولوی هبت الله آخندزاده رهبر امارت اسلامی نخستین بار به کابل آمد و در گردهمایی علما شرکت و سخنرانی کرد.

رهبر امارت اسلامی در این گردهمایی، سخنرانی طولانی داشت و در مورد قصاص، تامین عدالت، جلوگیری از ظلم و هم‌چنان بر مبارزه به ضد فساد اداری و سیاسی تأکید کرد.

آقای آخندزاده در بخش از سخنانش در مورد اجرای قانون الهی به ویژه در مسئله‌ای قصاص اشاره کرد و گفت که هنوز این حکم خداوندی عملی نشده و هرگاه هم عملی شود، واکنش های زیادی را درپی خواهد داشت.

درهمین حال، آقای آخندزاده در مسئله‌ای مشکلات اقتصادی می‌گوید که مردم نباید منتظر کمک‌های خارجی باشند زیرا کشور با کمک‌های خارجی ساخته نخواهد شد.

با این حال، رهبر امارت اسلامی درحالی در مورد مسایل گونه‌گون کشور سخن گفت که چشم‌ها برای باز شدن مکاتب دخترانه دوخته شده، اما وی در مورد بازگشایی  مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم و کار و حق تحصیل زنان و دختران اشاره نکرد.      

علاوه براین، رهبر امارت اسلامی در مورد سیاست خارجی کشور می‌گوید که افغانستان یک کشور مستقل و دارای حاکمیت اسلامی است و می‌افزاید که در مورد مسایل اسلامی با هیچ کشوری مذاکره نمی‌کند.

درهمین حال، رهبر امارت اسلامی از جهان می‌خواهد که در امور داخلی افغانستان نباید مداخله کنند چون این کشور دیگر آلۀ دست کسی نیست.

آقای آخندزاده می‌گوید که دشمن در میدان نظامی شکست خورده اما در پی فتنه و راه اندازی تبلیغات در برابر امارت اسلامی می‌باشند، ازاین رو نباید امارت اسلامی اختلاف را در صفوف‌اش اجازه دهد.

او اما با همسایه‌های کشور از زبان نرم پیش میاید و می‌گوید که امارت اسلامی اراده بد در برابر همسایه‌های افغانستان ندارد و نباید این کشورها نگران باشند.

رهبر امارت اسلامی برای سیاست خارجی کشور در حالی خط و نشان تازه می‌کشد که کابل هم چنان برای کسب مشروعیت جهانی تلاش می‌کند و همین اکنون هیأتی از افغانستان در دوحه سرگرم گفتگو با مقام های غربی است.

هم‌چنان رهبر حکومت جدید کشور در مورد چهره‌های سیاسی که در بیرون از کشور به بسر میبرند، می‌گوید که دست از فتنه و شرارت بردارند و برای یک زندگی آبرومندانه به کشور برگردند.

رویداد های اخیر

ایران و پاکستان درباره «گروه‌های تروریستی» در افغانستان ابراز نگرانی کردند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

ایران و پاکستان در یک بیانیه‌ای مشترک بر تعهد خود برای توسعه افغانستان به ‌حیث یک کشور صلح‌آمیز، متحد، مستقل و عاری از تهدیدهای تروریزم و قاچاق موادمخدر تاکید کردند.

دو طرف با اشاره به این‌که وجود سازمان‌های تروریستی در افغانستان تهدید جدی برای امنیت منطقه و جهان است، بر تمایل خود برای تقویت همکاری‌ها در زمینه مبارزه با تروریزم و امنیت و ایجاد جبهه متحد علیه تروریزم تاکید نمودند.

آنان همچنان بر اهمیت هماهنگی تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای تضمین امنیت و ثبات در منطقه گفتگو بحث کردند.

هر دو طرف ضمن احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی افغانستان اذعان داشتند که مشارکت بیشتر همه اقشار افغانستان در تصمیم گیری‌های اساسی، به تقویت صلح و ثبات در این کشور منجر خواهد شد.

Continue Reading

رویداد های اخیر

بیش از یک‌هزار مهاجر افغان از پاکستان در یک روز برگشت داده شدند

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

وزارت امور مهاجرین و عودت‌کنند‌گان می‌گوید که بیش از یک هزار مهاجر افغان روز گذشته (سه‌شنبه، ۴ ثور) از پاکستان به‌گونه اجباری برگشت داده شدند.

این وزارت در خبرنامه‌ای افزوده که براساس معلومات آمریت سرحدی سپین‌بولدک کندهار، این عودت‌کنندگان ۱۹۱ خانواده مشمول ۹۹۸ نفر می‌باشند.

بربنیاد خبرنامه، در میان این مهاجران سه تن آنان از محابس پاکستان آزاد شده‌اند.

خبرنامه تصریح کرده است که آنان بعد از ثبت برای اخذ کمک به دفاتر سازمان بین‌المللی مهاجرت، سازمان جهانی خوراک و کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهدگان معرفی شدند و برای هر خانواده مبلغ ۱۰ هزار افغانی از طرف امارت اسلامی نیز پرداخت شده است.

Continue Reading

رویداد های اخیر

سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در نشست شش جانبه در ازبیکستان اشتراک کرد

Published

on

(Last Updated On: ثور ۵, ۱۴۰۳)

حمیدالله اخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی جهت ملحق شدن به دهلیزی شش جانبه، روزگذشته (سه‌شنبه، ۴ثور) در رأس یک هیئت به ازبیکستان سفر کرد و در نشست شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و ازبیکستان اشتراک کرد.

هیئت افغانستان با هیئات کشورهای دیگر در این نشست، در باره توسعه انتقالات از مسیر دهلیز شش جانبه میان کشورهای افغانستان، روسیه، بلاروس، پاکستان، قزاقستان و اوزبیکستان بحث نمود.

وزارت ترانسپورت و هوانوردی می‌گوید که در حاشیه این نشست سرپرست این وزارت با معینان وزارت ترانسپورت روسیه و بلاروس نیز دیدار نموده است.

همچنان سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی در دیدار با معینان وزارت ترانسپورت کشورهای روسیه و بلاروس در باره گسترش انتقالات ترانزیتی میان افغانستان و روسیه، افغانستان و بلاروس و فراهم شدن تسهیلات ترانسپورتی گفتگو کرده است.

این وزارت افزوده است که سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی با وزیر ترانسپورت و نماینده خاص رئیس جمهور اوزبیکستان در امور افغانستان نیز دیدار دوجانبه داشته و در باره گسترش انتقالات ترانسپورت جاده‌ای میان دو کشور گفتگو نموده است.

Continue Reading

Trending

Copyright © 2022 Ariana News. All rights reserved!