علم و تکنالوژی

تاریخ جدید پرتاب راکت آرتمیس ۱ اعلام شد

Published

on

(Last Updated On: سنبله ۲۳, ۱۴۰۱)

ناسا پس از ترمیم عوارض راکت اعلام کرد عملیات پرتاب را در ۲۳ یا ۲۷ سپتامبر آزمایش می‌کند. اما این اداره فضایی در ویب سایت خود اعلام کرد امکان پرتاب در تاریخ بیست و سوم وجود ندارد و اکنون قرار است راکت اس ال اس و کپسول بی پیلوت اوریون در ۲۷ سپتامبر به فضا پرتاب شوند. علاوه بر آن ۲ اکتبر نیز به عنوان تاریخ حمایتی برای انجام عملیات اعلام شده است.

پیش از این قرار بود آرتمیس ۱ در ۲۹ آگوست ۲۰۲۲ میلادی انجام شود اما اختلالی در خوانش حرارت موتورهای راکت اس ال اس مانع شد. تیم پروژه پس از برطرف کردن مشکل راکت، کپسول اوریون را برای پرتاب در سوم سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی آماده کردند. اما این بار نیز مشکل در بخش انتقال سوخت هایدروجن مایع سبب شد مرحله پرتاب به طور کامل لغو شود.

ناسا طی روزهای گذشته دو مشکل را برطرف کرده و اکنون تصمیم دارد سوختگیری را به طور امتحانی انجام دهد. قرار بود این آزمایش در ۱۷ سپتامبر انجام شود اما اکنون تاریخ انجام آن به بیست و یکم همین ماه میلادی به تاخیر افتاده است.

اداره فضایی امریکا در ویب سایت خود نوشته است: «تاریخ‌های جدید با توجه به موضوعات مهم لوجستیکی از جمله وجود مدت زمان بیشتر برای آماده سازی آزمایش سوختگیری و آماده سازی جهت پرتاب اعلام شده اند.»

طی ماموریت آرتمیس ۱ راکت فوق العاده اس ال اس کپسول بی پیلوت اوریون را به مدت ۴۲ روز به مدار ماه ببرد.

Trending

خروج از نسخه موبایل