رویداد های اخیر

تاکید اتحادیه اروپا و آسیای میانه بر آتش‌بس فوری در افغانستان

Published

on

(Last Updated On: عقرب ۲۸, ۱۳۹۹)

مقامات اتحادیه اروپا، قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبیکستان و جمهوری قرقیزستان شانزدهمین نشست وزیران اتحادیه اروپا و آسیای میانه را روز سه شنبه برگزار کردند.

این مقام ها در این نشست توافق کردند که برای پیشبرد روند صلح افغانستان آتش‌بس فوری لازم است، به گفته آنان، افغانستان صلح آمیز و مرفه و عاری از هراس افگنی برای توسعه کل منطقه لازم است.

مقامات اتحادیه اروپا و وزیران کشورهای آسیای میانه روز سه شنبه در شانزدهمین نشست وزیران اتحادیه اروپا و آسیای میانه گرد هم آمدند و درباره اوضاع افغانستان گفتگو کردند.

وزیران خارجه قزاقستان، تاجیکستان، ترکمنستان و ازبیکستان، معاون اول وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان و همچنان نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سیاست امنیتی و معاون رییس اتحادیه اروپا از جمله کسانی بودند که در این نشست مشارکت داشته اند.

این نمایندگان یک بار دیگر بر تعهد مشترک خود در زمینه ایجاد مشارکت قوی و آینده نگر تاکید کردند که بر اساس منافع مشترک قوی بین دو منطقه بنا شده و بر تعهد خود برای همکاری مشترک برای صلح، امنیت، حقوق بشر جهانی، دیموکراسی و توسعه پایدار با احترام کامل تاکید کردند.

اشترام کنندگان توافق کردند که برای پیشبرد روند صلح در داخل افغانستان آتش‌بس کامل و فوری لازم است و یک افغانستان صلح آمیز و مرفه و عاری از هراس افگنی برای توسعه کل منطقه ضروری است.

اتحادیه اروپا در اعلامیه ای گفته است: “در این زمینه، شرکت کنندگان مجددا بر تعهد مشترک خود برای تقویت همکاری برای ارتقا روند صلح فراگیر، حقوق بشر جهانی همه مردم افغانستان و توسعه پایدار در افغانستان تاکید کردند.”

Trending

خروج از نسخه موبایل