رویداد های اخیر

تاکید امریکا بر حمایت مالی به نیروهای افغان پس از خروج

Published

on

(Last Updated On: جوزا ۱۳, ۱۴۰۰)

جان کربی سخنگوی وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) میگوید که امریکا در حال حاضر روی برنامه حمایت از نیروهای افغان پس از خروج تمرکز دارد.

آقای کربی روز گذشته در یک نشست خبری گفت: “میخواهم تاکید کنم که در حال حاضر، بیشترین تمرکز برای حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی افغان پس از خروج روی بخش مالی و پشتیبانی لوجستیکی است.”

وی افزود: “به طور نمونه، ترمیم هواپیماها، که تمرکز روی این تلاش ها است.”

آقای کربی گفت،جنرال تفنگداران دریایی کنت اف مک کنزی، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده و کارکنانش اکنون در حال کار برای توسعه این طرح در افغانستان هستند.

وی افزود که وزارت دفاع این کشور با وزارت امور خارجه در مورد تلاش های دیپلماتیک مورد نیاز برای ایجاد فرصت های اساسی در منطقه همکاری می کند.

سخنگوی وزارت دفاع امریکا گفته است که انتظار می رود حمایت مالی از نیروهای دفاع ملی و امنیتی افغانستان – به منظور تامین منابعی برای مواردی مانند معاشات سربازان و پولیس – آنطوری در بیشتر ۱۵ سال گذشته ادامه داشته، است.

از سوی هم آقای کربی در مورد اهمیت تامین امنیت فرودگاه کابل پس تکمیل روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان گفت: “بدیهی است که این فرودگاه ، جدا از پشتیبانی حمل و نقل برای افراد و تجهیزات… همچنین یک مرکز لوجستیکی مورد نیاز را فراهم می کند، نه فقط برای سفارت ما، بلکه برای سفارتخانه های سایر کشورها که می خواهند حضور دیپلماتیک خود را در افغانستان حفظ کنند.”

وی افزوده است: “”بدیهی است که در کشوری مانند افغانستا، امنیت کانون لوجستیکی مهم است، و شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که از آن می توان به طور صحیح اطمینان و محافظت کرد.”

Trending

خروج از نسخه موبایل